Рада ділового співробітництва Україна-ЄС (EUUBC) стурбована фактом ввезення в Україну значних партій білоруського біопалива без сплати експортного мита, а також якістю цієї продукції.
З відповідним листом об'єднання звернулося до першого віце-прем'єра - міністра економічного розвитку і торгівлі України Андрія Клюєва.
"У лютому 2011 року білоруська компанія "Трайпл" почала постачати, так зване, "біопаливо" в Україну. Незважаючи на те, що це паливо містить менше 0,2% біо-компонента, воно нестабільне при низьких температурах і не повністю відповідає всім вимогам якості", - йдеться в листі.
Як підкреслили у EUUBC, паливо, що поставляється "Трайпл", має значну економічну перевагу перед продукцією українських та європейських НПЗ за рахунок звільнення від експортного мита.
"У цій ситуації виробники палива з Білорусі недобросовісно користуються конкурентною перевагою в $ 244,6/т на додаток до переваги в $ 160/т при покупці сирої російської нафти", - зазначили в раді ділового співробітництва.
За даними об'єднання, з початку року в Україні було ввезено 70 тис. т біопалива виробництва компанії "Трайпл", що становить 20% загального імпорту нафтопродуктів у країну.
Згідно з оцінками EUUBC, протягом першого кварталу 2011 року 45% усього проданого в Україну палива було ввезено з Білорусі та Росії, в той час як частка європейських нафтопродуктів на ринку становила 9%.
"Частка ЄС, як і національних виробників в Україні, продовжує скорочуватися... Якщо ця небезпечна тенденція збережеться, Україні може незабаром стати залежною від імпортованих нафтопродуктів в тій же, або більшою мірою, в якій країна залежить від нафти і газу, що поставляються з-за кордону", - йдеться в листі.
У Раді ділового співробітництва впевнені, що витіснення європейських і українських виробників з місцевого ринку стало наслідком недобросовісної конкуренції з боку підприємств Митного союзу, які отримують російську нафту за преференційною ціною без сплати експортного мита.
У зв'язку з цим EUUBC просить уряд вжити заходів щодо вирівнювання умов для всіх гравців нафторинку.
Коментарі
13