Марина Баранецька два роки тому почала працювати далекобійницею в Польщі. Зараз їздить разом з чоловіком.
"З дитинства любила машини, мала якусь тягу до їзди, до транспорту. Школяркою дивилась серіал "Далекобійники" і мене їзда на великих машинах дуже захоплювала. Але досвід здати на права в Україні був невдалим. Двічі пробувала вчитися. Була студенткою то потрапила в погану автошколу і не змогла там вчитись, навіть не дійшла до екзаменів. Коли переїхала в Польщу, за рік після переїзду вдалося вивчитись і зробити права спершу на легкову машину. Щоб отримати досвід їзди пішла доставщиком піцци. Це навчило їздити по місту, не боятись машин і впевнено почуватись на дорозі", - розповідає Марина.
Здати на права на вантажівку було важче, довелося перескладати екзамен кілька разів. Кожна перездача на права на той час коштувала 1500 гривень.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українка показала, як фіни гріють свої автомобілі в лютий мороз
"Першу роботу знайшла через сайт пошуку роботи. На той момент вже мала хороший рівень польської мови. Тому дзвонила по оголошеннях і напряму спілкувалась із роботодавцями. Плюсом стало те, що права в нас зроблені в Польщі", - каже українка.
Далекобійникам пропонують ставку до тисячі євро, але, якщо мова про локальну доставку, то вона буде невелика. Часто також роблять розрахунок в залежності від кількості кіл, які зробив водій. За п'ятиденку в середньому отримують від 1 до 1, 5 тисячі євро. Найвищі заробітки в далекобійників, які їздять за кордон. Вони фактично зареєстровані в Польщі, але працюють на різні країни в Європі. Потрібно виїжджати на місяць, два чи три. Графік залежить від того, як домовишся. Ми зараз працюємо місяць і маємо два тижні відпочинку.
"Їздимо в парі разом з чоловіком. Доба в нас триває 30 годин, з них 20 годин безпосередньої дороги. Більшість далекобійників працює в одиночку. Подвійних екіпажів значно менше. Одному їздити фізично легше. Для одного виділяється 9-10 годин щоб їхати, решта доби на відпочинок", - додає українка.
Подружжя зараз їздить у Францію бо працюємо від Французької експедиції. Перевозять вантажі звідти в інші країни чи по території країни. Також їздимо в Німеччину, Бельгію, Люксембург, Польща, Чехія, Словачина і трохи Іспанії. Раніше була Італія, але з початку коронавірусу туди не було жодного рейсу.
Більше про професію далекобійниці в журналі "Країна" №560 від 16.02.2021
Коментарі