Вже цього тижня подорожчає бензин, подолавши психологічний бар'єр у 9 гривень за літр А-95. Слідом за ним подорожчають і А-92, А-80, дизпаливо, пише газета "Сегодня".
Причому, за прогнозами експертів, зростання цін може виявитися значним - відразу на 30-40 копійок. Тобто літр А-95 коштуватиме не 8,75-8,90, а 9,20-9,40 грн / л. Причина економічна - це нафта, що подорожчала за 4 місяці з $ 82 до $ 100 за барель (160 л). Сьогодні має відбутися засідання експертно-аналітичної групи (ЕАГ) при Кабміні. До неї входять представники профільних міністерств і відомств, трейдерів і незалежні експерти.
Як повідомило нам джерело в міністерстві, ЕАГ встановить новий ціновий коридор на наступну декаду, в межах якого перебуватиме ціна на нафтопродукти - за прогнозами, максимально 9,4 грн / л. Остання зустріч пройшла 28 січня, і на ній учасники ринку і віце-прем'єр Андрій Клюєв домовилися стабілізувати ціни на А-95 в межах 9 грн / л на першу половину лютого, що й було виконано.
Нагадаємо, це передбачає меморандум між Кабміном і трейдерами, підписаний ще в 2006 році, коли Віктор Янукович був прем'єром. Відтоді домовленості переважно дотримуються, і палива на заправках вдосталь, як імпортного, так і вітчизняного. Хоча ціни іноді виходять за межі коридору, як це було в січні, у зв'язку з чим Антимонопольний комітет почав розслідування про обгрунтованість їх зростання, яке поки що триває.
За прогнозами директора консалтингової групи "А-95" Сергія Куюна, об'єктивна вартість високооктанового бензину з урахуванням нових ставок акцизу, введених з січня, і високих світових цін на нафту на сьогодні має становити близько 9,50 грн / л.
"Ми бачимо, що уряду вдалося на якийсь час відтягнути подорожчання, але об'єктивні чинники говорять про подальше зростання ціни", - сказав Куюн.
Заступник директора НТЦ "Психея" Геннадій Рябцев підрахував, що зараз реальна ціна українського бензину А-95 - близько 9 грн / л, імпортного - не вище 9,2 грн / л, і подорожчання можливе вже днями. Подальше залежить від світових котирувань на нафту. При цьому збережеться традиційна різниця в 30-40 копійок між імпортними та українським бензином, насамперед у Києві та великих містах, де багато дорогих іномарок. Рябцев каже, що основна причина цього - якість палива.
"Наші НПЗ практично не випускають бензину якості Євро-4 і Євро-5, на яких їздять такі авто, тому споживач платить дорожче, щоб не гробити двигун", - підкреслив він.
Коментарі
12