"Поки що маємо одну робочу версію - зіткнення з лініями електропередач на малій висоті", - розповів Gazeta.ua експерт з військової авіації 63-річний Валерій Романенко.
26 березня у селі Малинівка поблизу Краматорська на Донеччині розбився військовий вертоліт Мі-2. Загиблі троє членів екіпажу та двоє пасажирів - з 18-ї Полтавської бригади армійської авіації.
У катастрофі загинули командир Євген Волошин, другий пілот Дмитро Мовчан, борттехнік Роман Кондул. Також двоє пасажирів: полковники Валерій Мельник і Віктор Калитич. Родичам загиблих повідомили про трагедію.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Падіння гелікоптера: з'явилась попередня інформація про загиблих
"Це був вертоліт не повітряних сил, а військової авіації. Серійний випуск машин цього класу завершили ще 1992 року. Всі запчастини до машини виробляли у Польщі. Після розвалу СРСР із цим стало складно. Їх ремонтують у Конотопі. Але бракує деталей. Поляки Мі-2 давно модернізували в "Гусар" та "Анаконду".
Маємо брати приклад з американського вертольота Kiowa. Як і Мі-2, легкого класу й багатоцільовий. Його дообладнали сталевими ножами у носовій частині. Переріжуть дроти, якщо машина зачепила їх або заплуталась. Але наші конструктори бояться, що ножі пошкодять гвинти. У Мі-2 вони низько розташовані.
Вертоліт був не бойовим, а навчальним і зв'язковим. Екіпаж летів на низькій висоті - 5 метрів. Це льотний стандарт. Допомагає уникнути ураження ворожого зенітно-ракетного комплексу. Той готується вистрелити 15 секунд. Вертоліт на швидкості понад 200 метрів пролітає над нею за 2 секунди й стає недосяжним.
Того дня з видимістю було погано. Коли летиш на низькій висоті з високою швидкістю, за вікно страшно глянути. Все зливається в один килим. Командир міг утратити орієнтацію. Не виключаю, щось могло вийти з ладу ще у повітрі. А на лінії електропередач машина просто впала. Остаточно все встановить експертиза", - каже Романенко.
Про катастрофу вертольота стало відомо увечері 26 березня.
Коментарі
3