8 грудня в Донецьку вперше в історії українського театру прозвучала опера Ріхарда Вагнера "Летючий Голландець" в спільній німецько-українській постановці. На прем'єрі в "Донбас Опері" були присутніми в якості особливих гостей Надзвичайний та Повноважний Посол Федеральної Республіки Німеччина в Україні, посол Австрії та посол Грузії, а так само Людмила Янукович. Посол Німеччини пан Крістоф Вайль у фойє театру тепло вітав першу леді.
Тригодинний спектакль завершився бурхливими оваціями. Художній керівник "Донбас Опери" Вадим Пісарєв, стоячи серед глядачів, близько 7 хвилин аплодував і кричав виконавцям "браво".
- Наш колектив в прекрасній артистичній формі, нам під силу творчі еверести, до яких належать шедеври Ріхарда Вагнера, - сказав диригент-постановник, він же головний диригент "Донбас Оперы" Василь Василенко.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Перша постановка опери Вагнера в Україні обійшлася Ахметову в 3,5 мільйона гривень
Судячи з розмов глядачів, спекталь підкорив публіку в першу чергу надзвичайною видовищністю. Цьому сприяло нетрадиційне рішення сцени, яка була не плоскою, а розгорнутою до залу. У поєднанні з відеопроекціями це настільки посилювало візуальний ефект, що часом здавалося, ніби бурхливі хвилі ось-ось накриють оркестрову яму. Ліжко головної героїні Зенти то перетворювалося в пліт посеред морської стихії, то в портал, з якого у світ живих вибиралися духи померлих та примари.
У оригінальному лібретто Ріхарда Вагнера Зента зводить рахунки з життям у фінальний частині, але режисер-постановник Мара Курочка (Німеччина) "вбила" самотню мрійницю вже в увертюрі. Через що Зента упродовж усієї трагічної любовної історії з'являлася з простріляним серцем. Проте Мара Курочка доводить, що смерть героїні не безглузда.
- Я бачу сильні паралелі з нинішнім соціальним настроєм, - говорить режисер-постановник опери "Летючий Голландець". – Глобалізація, гіперкапіталізм, незрозумілість ринків, зрушення у цінностях – ведуть до того, що одинак відчуває себе безсилим у грі, правила якої не прозорі.
Коментарі
7