неділя, 09 вересня 2012 14:30

У селі Грабовець на Львівщині дорогу не ремонтували з радянських часів
6

Фото: Фото: Уляна ТИМКІВ

"Сьогоднішній владі має бути соромно, що у приміському селі Грабовець центральна дорога в такому жахливому стані. Цьогоріч було відкриття пам'ятника Володимиру Тимчію-Лопатинському, куди з'їхались депутатські мужі. Ми в них запитали, чому не можна було профінансувати шматок асфальту на вулицю Поповича. Всі знизали плечима і з великими гаслами пішли до мікрофонів", – обурюється Василь Чаплинець, депутат Стрийської районної ради від села Грабовець.

У селі, що розташоване у передмісті Стрия, ніхто не має справжньої господарки з коровами та кіньми. Свиней також можна перерахувати на пальцях. Але на 323 двори лише одна занедбана хата. Частину села займає територія колишнього аеродрому. Майже по всьому Грабовцю тягнуться дроти інтернету та кабельного телебачення. Ввечері світяться ліхтарі. Дуже шумно. Автомобілі їдуть без упину.

У селі маленькі вулички, кілька провулків і дві основні вулиці: Лопатинського та Поповича. Перша – в комунальній власності села і при цьому в ідеальному стані, остання – на балансі облавтодору і вже давно потребує ремонту.

"Востаннє капітальний ремонт дороги робили ще за часів Радянського Союзу, а понад десять років тому був так званий ямковий ремонт. Тяганина через дорогу триває з 2010-го. Грабовецька сільрада зверталася до керівництва "Стрийського РАД" та служби автомобільних доріг у Львівській області. Нам рекомендували надіслати запит голові Львівської облради. Наприкінці липня цього року Панькевичу відправили офіційного листа з проханням виділити кошти на ремонт автодороги м. Стрий – с. Конюхів через село Грабовець. Поки відповіді немає", - каже сільський голова Тарас Кунько.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Перегони на фірах в Івано-Франківську привертали увагу до розбитих доріг

Він демонструє безліч запитів та листів до різних установ з проханнями профінансувати ремонт дороги.

"Сільський голова з громадою власноруч зняв асфальт з узбіч, щоб вода мала куди стікати і не затримувалась в ямах, адже застій води руйнує асфальтне полотно, яке поки ще збереглося, – розповідає Іван Марій, житель села Грабовець. – Зазвичай я їжджу автомобілем. На нашій вулиці ідеальна дорога. Але маю бабусю, яка сама живе на сусідній вулиці. Доводиться до неї їздити щодня. То фрукти, то ліки, пресу везу, словом, все необхідне. Тоді залишаю машину на подвір'ї, витягаю з гаража велосипед. Жаль авто на таку дорогу, ремонт сьогодні дорогий. На велосипеді надійніше, щоправда можна коліна пооббивати".

Відсутність ремонту дороги тягне за собою й інші проблеми - керівництво перевізника ТзОВ " Стрийське АТП" жаліється на ями і лякає припиненням руху пасажирських автобусів.

"Селяни теж не мовчать, ще трохи почекають, якщо змін не буде, то вийдуть на трасу Київ-Чоп і перекриють дорогу, – додає жителька села Ірина Борщевська. - Люди чекають на автобус по півтори години, водії не хочуть їхати розбитою дорогою в село. Залишається один варіант: пішки йти 3 км у місто до маршрутки. В суботу і в неділю взагалі їздять як хочуть. Неможливо добратися ні на роботу, ні в місто по продукти, а як почнеться навчання, як дітям їздити до школи в місто. А в дощ? Не пройдеш, не проїдеш. Люди зацікавлені, аби село було в порядку. Самі робили майданчики, клуб будували. А ось дорогу скільки просимо поремонтувати, скільки голова пороги оббиває - не хочуть".

Вирушаю до райдержадміністрації, аби з'ясувати, хто і коли відремонтує селянам дорогу.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дорогу відремонтують за тиждень

"За цю дорогу відповідає і зобов'язаний її обслуговувати облавтодор, на балансі якого вона перебуває, – пояснює голова Стрийської РДА Володимир Бурій. - Ми, адміністрація, відповідаємо за дороги комунальної власності. Що стосується облавтодору, підприємство зараз багато коштів затратило на ремонт дороги в місто Турку, де відбувся всесвітній фестиваль "Бойківські фестини".

Зі слів начальника облавтодору Юрія Тарасевича на цю дорогу пішло близько 14 млн. грн.

Якщо виникає потреба у ремонті дороги, що не є комунальною власністю села і перебуває на балансі автодору, голова сільради повинен звернутися з офіційним листом-проханням до РДА. Звідти запити передають до облавтодору, а з області - до районного автодору. А підприємство райавтодору визначає, які дороги є в аварійному стані та підлягають негайному ремонту.

"Я вам скажу, що в селі Грабовець ще не найгірша дорога, – провадить Бурій. - Найгірша дорога в нас у селі Бережниця. Ви ще не були в селі Ярушичі, де не може проїхати автобус, в Кавсько, де ми не можемо ніяк завершити ремонт дороги і просимо інвестора "Галичину-Захід", щоб допоміг. Щодо села Грабовець, про поточний ремонт нічого не можу сказати, а от засипати ями щебенем хоча б тимчасово, гадаю, вдасться".

"Замкнуте коло!, – зітхає Іван Марій. - Чекало село на ремонт дороги з радянських часів – то й ще почекає. А щоб райавтодор чимшвидше приїхав до Грабовця, треба або дорогу довести до аварійного стану, або фестини організувати як мінімум обласного масштабу".

Зараз ви читаєте новину «У селі Грабовець на Львівщині дорогу не ремонтували з радянських часів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

57

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути