На вихідних вибрали "головного переможця" Одеського кінофестивалю - гран-прі і статуетку "Золотого Дюка" здобув фільм російського режисера Олександра Велединського "Географ глобуса пропив". Володарів гран-прі визначало глядацьке голосування. Картину "Географ глобуса пропив" також визнали найкращим фільмом за версією журі.
Gazeta.ua підібрала найяскравіші цитати режисерів, акторів, кінокритиків, які відвідали цьогорічний Одеський міжнародний фестиваль.
"Актори - вони ніжні такі, і завжди прагнуть догодити режисерові, зробити, як сказано, а я цього не хотіла. Я намагалася бути якомога тихіше, їх же дуже легко злякати. У цьому фільмі у акторів була абсолютна свобода, у мене був страх, що я їх почну зводити до спільного знаменника. Ми багато репетирували, але для того, щоб витягнути з них щось нове, а не нав'язати... Мистецтво - це гра, і досить вже цієї глибокодумності!"- український кінорежисер Кіра Муратова, представляла на фестивалі свою нову стрічку "Вічне повернення".
"Створення художнього кіно - це гламурний бізнес, але це і дуже важка праця" - американський режисер і продюсер, володар "Оскара" за внесок у кінематограф, Роджер Корман. "Порноіндустрія, зображена в стрічці "Король Сохо" – це культурний феномен. Стів Куґан для ролі в цьому фільмі кілька місяців не вилазив зі стриптиз-клубів. Йому і грати нічого не довелося" - британський режисер Майкл Вінтерботтом, на фестивалі представляв свій фільм "Король Сохо".
"Загалом наш фільм про сучасного вчителя: погано знає предмет, який викладає дітям і любить випити. Ми полюбили наших героїв: і добряка вчителя, і жінку з провінції, яка перебуває в пошуках себе. Історія вийшла жорстока, але з гумором" - жартував на представленні фільму "Географ глобус пропив" російський продюсер Валерій Тодоровський.
"Режисура – це чоловіча справа. Дивитися фільми - доля жінок" - нідерландський режисер Йос Стелінг сказав учасникам літньої школи кінокритики на фестивалі.
"Чотири роки щоранку я прокидалася з думкою "Що би на моєму місці зробив Дамблдор?" У фільмі Джоан Роллінг вирішувала, хто буде сценаристом. Вона дуже хотіла, щоб над сценарієм працював Стів Клоуз. Коли Роллінг задала йому питання про його улюбленого героя, він без вагань відповів: "Герміона"... Важливий момент при адаптації сценарію - додавання додаткових сцен, подій і деталей для створення більш видовищної і яскравої картинки" - британський кінопродюсер Таня Сегачан, спродюсувала чотири фільми про Гаррі Поттера, була в журі міжнародної програми ОМКФ.
"Актор – перш за все не професіонал з технікою гри, а людина з чимось у душі. Я ніколи не виписую для них реплік і не показую увесь сценарій" - австрійський режисер Ульріх Зайдль, презентував в Одесі "Рай: Надія".
"Приклади "Артиста", "Табу", "Хранителя часу" або іспанської "Білосніжки" говорять про бум німого кіно. Це спроба озирнутися назад, щоб зрозуміти, як тоді кіно пережило перехід до звуку. Сьогодні час цифрових технологій, а технологічний вплив на мистецтво не можна недооцінювати. Все це спроби знайти своє місце в мінливому світі" - російський кінокритик Борис Нєлєпо. "Інтернет - це серійний (а той серіальний) вбивця кіно" - нідерландський режисер Йос Стелінг.
"Якщо на початку зйомок ніхто не побився і не образився, фільм буде поганий" - російський режисер, продюсер Тимур Бекмамбетов, провів творчу зустріч по скайп-зв'язку.
"Сміятися - це кращий спосіб дізнатися що-небудь. На цій думці засновані комедії... Комедію складно створювати. В очах інтелектуалів вона має кілька спотворене значення. Зверніть увагу, як на фестивалях демонструються глибокі, складні, надумані фільми. Під них дуже добре спиться" - найвідоміший чеський комедіограф Іржі Менцель ділився своїми секретами на майстер-класі.
"Є дві правди - про самого себе і правда про інших. Людина перш за все має бути чесна сама перед собою, а та правда, яку совість дозволить розказувати їй по відношенню до інших, нехай буде на його совісті" - актор Гоша Куценко, представляв стрічку "Гра в правду".
"Це фільм не документальний. Він про художника, який живе проти всіх і творить те, що вважає за потрібне" - сказала співрежисер української стрічки "Параджанов" Олена Фетісова на презентації фільму.
"Рейтинг фільму залежить від людської дурості і зоряного складу акторів. Зараз фільми стали занадто одноманітні, з примітивним смислом. Продивляючись черговий такий фільм, він не стане замислюватися над тим, що потрібно вміти мислити самостійно, що завжди потрібно боротися проти того, що тебе не влаштовує в твоїй країні, її уряді. Зараз вигідно нав'язувати штампи і змушувати думати колективно" - сербський режисер Емір Кустуріца розповів учасникам творчої зустрічі у день відкриття фестивалю.
"Півтори години в кіно – це півтори години на роздуми про певну проблему" - британський режисер Майкл Вінтерботтом.
Коментарі