Головне за тиждень в столичних кіноклубах - що не можна пропустити з 4 по 10 березня на думку Gazeta.ua. А саме експерименти зі своїм тілом від "бабусі перформансу", німу стрічку з першою кінодівою Російської імперії Вірою Холодною та романтичну комедію з Одрі Хепберн. Також експериментальні мультфільми від видатного японського аніматора Тедзука та фільм Бертолуччі, що приніс йому світове визнання.
Марина Абрамович: у присутності художника
Документальний фільм Меттью Ейкерса розповідає про підготовку Марини Абрамович - югославської художниці, яку часто називають бабусею перформансу, до своєї ретроспективної виставки в Музеї сучасного мистецтва в Нью-Йорку.
У середині 1970-х в рамках перформансу "Rhythm 0" Абрамович пропонувала публіці маніпулювати її тілом і рухами за допомогою розкладених предметів - і так вивчала людські інстинкти. За 40 років життя в мистецтві чого тільки не робила Марина Абрамович зі своїм тілом. Вона вирізала пентаграму на своєму животі, билася об стіну, лежала в центрі палаючої зірки, втрачаючи свідомість від нестачі кисню. У цьому фільмі також розповідається про всі її основні арт-роботи.
4 березня в М17 (вул. Горького (Антоновича), 102-104, початок о 19:00, безкоштовно)
Діти століття
Стрічку 1915 року зняв Євгеній Бауер. Фільм є знаковим, оскільки це перша картина, що дійшла до сьогодні, у якій видатна актриса, одна з перших зірок кінематографу в Російській імперії, Віра Холодна зіграла головну роль.
Бауер вніс у звичайний німий кінематограф абсолютно нові елементи. Приміром, практично першим використав рухому камеру. І свого часу фільм мав шалений успіх.
Ця мелодрама з соціальними аспектами має простий і знайомий сюжет - дружина скромного службовця сподобалася багатому комерсанту, і тепер той не зупиниться, поки не доб'ється свого. І Марія не в силах встояти перед спокусами багатства.
5 березня у кіноклубі НаУКМА (Набережно-Хрещатицька, 27, аудиторія 13, початок о 18:30, безкоштовно)
Кохання після полудня
- Хто він? Істота з космосу?
- Ні, він американець, - каже юна парижанка Аріана. Її батько приватний детектив Клод Чавесс, який стежить за невірними дружинами і чоловіками. Левову частку доходів йому приносить американський мільйонер та донжуан Фленнаган. Черговий обдурений чоловік вирішив застрелити Фленнагана, але Аріана рятує донжуана і відповідно сама в нього закохується.
Романтична комедія режисера Біллі Уайлдера з Одрі Хепберн і Гарі Купером в головних ролях. Не дивлячись на те, що фільм не позбавлений легкої чарівності Одрі, він в американському прокаті провалився. Але був визнаний як кращий комедійний сценарій гільдією письменників США.
6 березня у Будинку кіно (вул. Саксаганського, 6, початок о 18:00)
Потойбіччя
Фентезі Тарсема Сінгха, який він зняв 2006-го року у 18 різних країнах. Режисер стверджує, що фільм не міститься жодного кадру зі спец ефектами, хоча головний герой і каскадер. Практично всі актори – дебютанти в кіно.
Головоріз Чорний бандит, африканський раб-втікач Отта Бенга, індійський мудрець, італійський революціонер Луїджі і натураліст Чарльз Дарвін - герої казки голлівудського каскадера Роя, який отримав травму після невдалого трюку на мосту. У лос-анджелеському госпіталі його фантазії слухає п'ятирічна дівчинка Александрія. Але одного дня Рой взнає, що кохана зрадила його, він більше не хоче жити і мріє покінчити з собою. У цей момент до нього знову приходить дівчинка Александрія і пригоди в казці продовжують…
Показ англійською мовою. У кінці буде обговорення.
6 березня у кіноклубі в центрі "Майстер клас" (вул. Лаврська, 16a, початок 0 19:00, 40 грн.)
Конформіст
Цей фільм створив 29-річному Бертолуччі репутацію одного з провідних режисерів сучасності. І саме час подивитися цей кінематографічний шедевр напередодні нового фільму режисера "Ти і я". "Чим я завжди пишався до рум'янцю на щоках - так це тим, що і Френсіс Коппола, і Мартін Скорсезе, і Стівен Спілберг говорили мені про "Конформіста" як про перший сучасний фільм, що вплинув на них" - згадує режисер.
Дія фільму починається в Римі в 1938 році. Життя 30-річного аристократа Марчело Клерічі, здавалося б, набуває ознак "нормальності". Марчело вступає на службу до фашистів і збирається одружитися на симпатичній дівчині Джулії. Він має відправитися до Франції, щоб ліквідувати італійського професора-антифашиста. Виконуючи завдання, Марчелло розуміє вражаючу схожість державного насильства з сексуальним (у дитинстві він став жертвою педофіла-водія). У головних ролях Жан-Луї Трентіньян, Стефанія Сандреллі та Домінік Санда.
Робота оператора Вітторіо Стораро – заворожує. Створюється враження, що декораціями фільму є дощова напівтемрява міських вулиць і лілового кольору сутінки. Фільм в буквальному сенсі повен метафор – "Платонівський міф про печеру ідей", вчення психоаналізу (від Едіпового комплексу до дитячих психотравм), танець, сліпота, постійні повтори у одязі та вчинках героїв.
7 березня у Центрі Курбаса (вул. Володимирська, 23-в, початок о 18:30, 10 грн.)
Аніме від Осаму Тедзука
Режисера Осаму Тедзука (1928–1989) називають "богом аніме і манги", оскільки саме його роботи принесли цим стильовим напрямкам популярність в Японії. Власне, великі та деталізовані очі ввів Тедзука. Світове визнання Осаму Тедзука отримав в 60-ті роки, коли його телевізійний мультсеріал "Король джунглів" показали в США. Його новаторські роботи визнані класикою мультиплікації.
Покажуть кращі експериментальні роботи - Jumping (1984), Broken Down Film (1985), Legend of the Forest (1987) та інші.
9 березня в Atmasfera 360 (вул. В. Васильківська, 57/ 3, приміщення Київського планетарію, початок о 18:00, безкоштовно за наявності квитка на виставку)
Коментарі