Днями у столичному арт-хаус кінотеатрі "Кінопанорама" пройшов фестиваль соціальної відеореклами "Молодія". За словами організаторів, - громадської організації Українська народна молодь та творчої групи "Автор Невідомий", - таке місце проведення вибрали не випадково:
"Кредо фестивалю: соціальна реклама — це не скиглення, голосіння чи сухе наведення статистичних даних. Хоча здебільшого саме таким більшість і уявляє соціальний ролик. В пріоритетах "Молодії" конструктив, свіжі ідеї, оригінальне художнє втілення, гумор та здорова іронія. Таке непопсове місце проведення підкреслює настрій фестивалю", - каже оператор з "Автора Невідомого" Олексій Зайцев .
Перемогу у фестивалі здобув ролик "Three steps in smoke" Дмитра Бондарчука. Це мінімалістична кумедна анімація про пекло для курців. У цей же день Бондарчук дізнався, що його робота здобула приз в категорії "експериментальне кіно" і на одному грецькому кінофестивалі.
Друге місце дісталось Станіславу Маспанову за роботу "Grow": 3 хвилини в кадрі танцює хлопець, а на екрані з'являються слова пісні "Кожна дитина народжена рости", "Будь собою", "Якщо ти слухаєш різне лайно, яке тобі кажуть вчителі та якісь типи з телевізора, то ти заслуговуєш на це".
"Комусь здалося, що це просто кліп і ніякої соціальності там нема. Я не згоден, дуже навіть гостросоціальний ролик, адже проблема тиску соціуму на дитину не менш глобальна ніж куріння, алкоголь чи всілякі там наркотики. Зрештою, до алкоголю і наркотиків часто вдаються саме тому, що дістали батьки, не розуміють в школі, тицяють пальцями на вулиці", - ділиться враженнями 25-річний Олександр Квятковський.
Третє місце отримала робота Вікторії Мошкіної "Молодь, де ти?". Ролик виконаний технікою стоп-моушн: м'яч грає сам з собою, піаніно грає саме по собі, шахові фігури ходять по дошці самі. А молодь тим часом сидить в соцмережах.
"Я голосувала за цей ролик, бо тема ну дуже вже болить мені. Я сама працюю в бібліотеці і до нас ходять самі пенсіонери", - каже 45-річна киянка Наталя Колода.
Крім конкурсної програми показували також кращу світову соціальну рекламу, спеціальну програму від Чеського центру та соціальне кіно від Польського інституту.
"Запам'ятався ролик з чеської програми: юнак кричить на свою хатню робітницю, лається чеською, але очевидно, що називає її тупою, безмозкою, а в кінці ролика виявляється, що вона є кандидатом математичних наук", - каже 63-річний Володимир Шевчук.
"На фестивалі було так багато тем, які не всі й проблемами вважають. Сподобались роботи на тему етичного ставлення людини до тварин. Мені перехотілось їсти котлети після ролика, в якому пані купує обід "з собою", а з пакета тече кров. Перед очима в неї проносяться кадри з бойні. Страшна документалістика триває якихось 3 секунди, але враження справляє колосальне", - каже 22-річна Дарія Столяренко.
"Цього року на фестиваль надійшло понад 90 заявок, до фіналу потрапило 28 робіт. Головний приз фестивалю – 1000$. Для нас важливо не тільки дати гроші й побажати всього найкращого. Гадаю, важливішим за грошові винагороди є промотування робіт, показ якомога більшій аудиторії. Тож роботи фіналістів і переможців будуть представлені на телебаченні та в рамках мандрівного фестивалю найбільшими містами України", - каже Ігор Мельник, заступник голови МГО Українська народна молодь.
Переможців визначили журі та глядацька аудиторія.
Фестиваль відбувається щороку і вже збирає заявки на "Молодію 2014".
Коментарі
6