У музейно-культурному комплексі пивної історії "Львіварня" відкрилась виставка київських художників Матвія Вайсберга і Юрія Пікуля "Діалог". Показують роботи різних років. Експозиція стала першою серед культурних заходів арт-зони на території "Львівської пивоварні".
Серію "Сім днів" київський художник Матвій Вайсберг намалював під впливом картинок про створення світу невідомого автора 14 століття. Побачив їх в книжці у Німеччині 1995-го. Це були малюнки з 109-сторінкового рукопису "Сараєвська Агада" - збірника молитов, коментарів, пісень, пов'язаних з Виходом з Єгипту і святом Пасхи. Картинки зображають відокремлення світла від темряви і поступове зародження життя на землі.
"Рукопис знайшли в столиці Боснії і Герцеговини Сараєво, куди його привезли з Іспанії євреї-сіфарди, - розповідає Матвій Вайсберг. - Років 5 не знав, як можна їх відтворити на полотні. Кожен художник мріє доторкнутися до біблійних сюжетів у своїй творчості. Спершу зробив велику графічну серію з 49-ти робіт. Потім почав малювати живописну на семи полотнах. Це не релігійні картини. Відкрив біблійний текст і крок за кроком малював. Зараз зробив би не сім, а шість картин. Адже сьомий день включає шість попередніх, - розповідає Матвій.
Перші два полотна грунтувала дружина. Бо хворів і не мав грошей, щоб купити готове. Всі полотна замалював гумовим шпателем у синій колір. Здалося, що всесвіт спочатку був таким. В тому рукописі світло було білим. Але вирішив додати іконного кольору. Купив бронзову плівку "Ювілейна" на Сінному ринку. Обклеїв нею полотно поверх фарби. Потім відривав її і утворювався нерівний малюнок. Хоч і хворів тоді, але відчував дивне піднесення від роботи. Писав близько дев'яти місяців. Як дитину народив.
Дві картини постатей в шоломах написав під впливом реконструкції Грюнвальдської битви у Польщі. Її щорічно там проводять. Актори просто бавляться. Бережуть себе. Єдина річ, яка мені запала – люди у шоломах. Нагадало Майдан у Києві. Хотів побачити щось спільне між двома подіями. Але на Майдані все було дуже серйозно. Люди в шоломах – знелюднені. Не видно очей. Країна до і після Майдану - як два континенти, які відкололись один від одного.
В київській майстерні на Лук'янівці художник намалював вигляд з вікна. - Працюю 17 років у ній. Ще 70 художників мають майстерні у будинку. Але мені пощастило з видом. Таким міг би бути весь Київ. За 17 років його дуже спаскудили. Виправляю у своїх картинах. Я ж сам собі архітектор. Боремось із забудовою висотками, - продовжує.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Останні роки життя Тетяна Яблонська мовчала і малювала лівою рукою
Зробити виставку з Юрієм Пікулем – ініціатива організаторів. Я був мало з ним знайомий до "Діалогу". Юрій – сучасний художник, я – більш традиційний. Мені цікавий живопис. Полотно і фарба – мій всесвіт.
'Художник представив серію "Лісосмуга 92-й км" і кілька портретів, - розповідає мистецтвознавець Михайло Кулівник. - Картину "Маршрутчик" 2012-го створив після поїздки у одній з таких маршруток. Запам'ятав обличчя водія. Сфотографував його. Це портрет соціальний, а не конкретної людини. Видно настрій водія, чим живе кожен день, з ким спілкується. Портрет продавщиці жетонів у метро теж соціальний. Показує щоденну працю жінки, яка не приносить задоволення. Напис 2 грн. нагадує, що колись жетони стільки коштували".
Над серією "Лісосмуга" Пікуль працює 2 роки. Це кольорові пейзажі у абстрактному вираженні.
Виставка "Діалог" триватиме у "Львіварні" до 31 березня.
Матвій Вайсберг закінчив Київський поліграфічний інститут. З 1990-го провів більше 15 персональних виставок. Роботи зберігаються у Київському, Запорізькому, Вільнюському музеях, приватних зібраннях США, Ізраїлю, Швеції, Японії, Італії, Франції, Німеччини.
Юрій Пікуль навчався у Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури. Провів 10 персональних виставок. У рейтингу журналу "Форбс" він серед найперспективніших художників України.
Коментарі