середа, 22 березня 2017 22:00

"Країна до і після Майдану - як два континенти, які відкололись один від одного" - художник
6

У музейно-культурному комплексі пивної історії "Львіварня" відкрилась виставка київських художників Матвія Вайсберга і Юрія Пікуля "Діалог". Показують роботи різних років. Експозиція стала першою серед культурних заходів арт-зони на території "Львівської пивоварні".

Автор: Анастасія Хлапоніна
  Картина "День сьомий" Матвія Вайсберга, 1999 р.
Картина "День сьомий" Матвія Вайсберга, 1999 р.

Серію "Сім днів" київський художник Матвій Вайсберг намалював під впливом картинок про створення світу невідомого автора 14 століття. Побачив їх в книжці у Німеччині 1995-го. Це були малюнки з 109-сторінкового рукопису "Сараєвська Агада" - збірника молитов, коментарів, пісень, пов'язаних з Виходом з Єгипту і святом Пасхи. Картинки зображають відокремлення світла від темряви і поступове зародження життя на землі.

"Рукопис знайшли в столиці Боснії і Герцеговини Сараєво, куди його привезли з Іспанії євреї-сіфарди, - розповідає Матвій Вайсберг. - Років 5 не знав, як можна їх відтворити на полотні. Кожен художник мріє доторкнутися до біблійних сюжетів у своїй творчості. Спершу зробив велику графічну серію з 49-ти робіт. Потім почав малювати живописну на семи полотнах. Це не релігійні картини. Відкрив біблійний текст і крок за кроком малював. Зараз зробив би не сім, а шість картин. Адже сьомий день включає шість попередніх, - розповідає Матвій.

Автор: Анастасія Хлапоніна
  "Сім днів" Матвія Вайсберга, 1999 р.
"Сім днів" Матвія Вайсберга, 1999 р.

Перші два полотна грунтувала дружина. Бо хворів і не мав грошей, щоб купити готове. Всі полотна замалював гумовим шпателем у синій колір. Здалося, що всесвіт спочатку був таким. В тому рукописі світло було білим. Але вирішив додати іконного кольору. Купив бронзову плівку "Ювілейна" на Сінному ринку. Обклеїв нею полотно поверх фарби. Потім відривав її і утворювався нерівний малюнок. Хоч і хворів тоді, але відчував дивне піднесення від роботи. Писав близько дев'яти місяців. Як дитину народив.

Автор: Анастасія Хлапоніна
  Картина "Людина в шоломі 1" Матвія Вайсберга, 2014 р.
Картина "Людина в шоломі 1" Матвія Вайсберга, 2014 р.

Дві картини постатей в шоломах написав під впливом реконструкції Грюнвальдської битви у Польщі. Її щорічно там проводять. Актори просто бавляться. Бережуть себе. Єдина річ, яка мені запала – люди у шоломах. Нагадало Майдан у Києві. Хотів побачити щось спільне між двома подіями. Але на Майдані все було дуже серйозно. Люди в шоломах – знелюднені. Не видно очей. Країна до і після Майдану - як два континенти, які відкололись один від одного.

Автор: Анастасія Хлапоніна
  Картина "Хмари" Матвія Вайсберга, 2016 р.
Картина "Хмари" Матвія Вайсберга, 2016 р.

В київській майстерні на Лук'янівці художник намалював вигляд з вікна. - Працюю 17 років у ній. Ще 70 художників мають майстерні у будинку. Але мені пощастило з видом. Таким міг би бути весь Київ. За 17 років його дуже спаскудили. Виправляю у своїх картинах. Я ж сам собі архітектор. Боремось із забудовою висотками, - продовжує.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Останні роки життя Тетяна Яблонська мовчала і малювала лівою рукою

Зробити виставку з Юрієм Пікулем – ініціатива організаторів. Я був мало з ним знайомий до "Діалогу". Юрій – сучасний художник, я – більш традиційний. Мені цікавий живопис. Полотно і фарба – мій всесвіт.

Автор: Анастасія Хлапоніна
  Картина "Маршрутчик" Юрія Пікуля, 2012 р.
Картина "Маршрутчик" Юрія Пікуля, 2012 р.

'Художник представив серію "Лісосмуга 92-й км" і кілька портретів, - розповідає мистецтвознавець Михайло Кулівник. - Картину "Маршрутчик" 2012-го створив після поїздки у одній з таких маршруток. Запам'ятав обличчя водія. Сфотографував його. Це портрет соціальний, а не конкретної людини. Видно настрій водія, чим живе кожен день, з ким спілкується. Портрет продавщиці жетонів у метро теж соціальний. Показує щоденну працю жінки, яка не приносить задоволення. Напис 2 грн. нагадує, що колись жетони стільки коштували".

Автор: Анастасія Хлапоніна
  Картина Юрія Пікуля з серії "Лісосмуга 92 км."
Картина Юрія Пікуля з серії "Лісосмуга 92 км."

Над серією "Лісосмуга" Пікуль працює 2 роки. Це кольорові пейзажі у абстрактному вираженні.

Виставка "Діалог" триватиме у "Львіварні" до 31 березня.

Матвій Вайсберг закінчив Київський поліграфічний інститут. З 1990-го провів більше 15 персональних виставок. Роботи зберігаються у Київському, Запорізькому, Вільнюському музеях, приватних зібраннях США, Ізраїлю, Швеції, Японії, Італії, Франції, Німеччини.

Юрій Пікуль навчався у Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури. Провів 10 персональних виставок. У рейтингу журналу "Форбс" він серед найперспективніших художників України.

Зараз ви читаєте новину «"Країна до і після Майдану - як два континенти, які відкололись один від одного" - художник». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі