Відомий галерист Юрій Комельков вважає, що в Україні досі мистецька інфраструктура погано розвинена.
Таку думку він висловив у новому номері журналу "Країна".
"Париж за розміром і населенням такий, як Київ, але за кількістю галерей відрізняється у сотні разів. У нас є кілька десятків галерей, якщо не рахувати салони. То лише магазини, де нічого не виставляють", - сказав Комельков.
На його думку, така ситуація зумовила відсутність у більшості населення смаку та розуміння справжньої мистецької цінності речей. Причому це стосується і заможних людей, які здатні витрачати тисячі доларів на так звані твори мистецтва, що часто виявляються відвертим непотребом. Так, підкріплені грішми твори низької якості витісняють з ринку дійсно цінні вироби. Комельков зазначає, що піар та бізнес має перевагу над мистецтвом не лише в Україні, а й в усьому світі.
"Змінилися якість грошей і якість їх власників. Сьогодні двірник – завтра мільйонер. Багаті зараз часто не освічені, мають низькі запити. Тому й художники для них створюють твори низької якості. Тепер так у всьому світі. Не можу зрозуміти, чому відрубану голову у формаліні з мухами називають мистецтвом, коли це – чистий піар і бізнес. Якщо художник уже розкручений, не важливо, що він робить. Навіть найгірша його робота може коштувати мільйони. На Заході, якщо твій твір купила Мадонна, завтра ти – мільйонер. Думаю, Деміен Хьорст був хорошим художником. Але якщо потрапляєш до рук куратора, що знає, як брутальне зробити дуже дорогим, то можеш швидко здати позиції", - додав галерист.
Повне інтерв'ю читайте у журналі "Країна" № 41 (194) за 24 жовтня 2013 року.
Коментарі
1