Художниця Оксана Мась своїми роботами демонструє, як готується презентувати Україну на Венеціанському бієнале. Вона складає панно "Post vs Proto-Renessans" – фрагменти Генського алтарю – з деревяних буковинських яєць. Кожне яйце розмальоване. Мась пропонує бажаючим із 50 країн намалювали на яйцях свої гріхи.
"Я запропонувала малювати гріхи, – пояснює Оксана Мась. – Якщо ширше – все те, чим людина сьогодні замінила Бога. Ти дивишся на чарівні ліки, а коли наближуєшся – бачиш, з чого ту красу зроблено. Але потім, навпаки, ти віддаляєшся, і все погане починає щезати у світлій картині світу", - сказала художниця.
Заготовки з буку було вкрито базовими кольорами в майстерні Оксани Мась. Пізніше їх роздавали в кожній з 21 галереї, з якими співпрацює Оксана Мась. В Україні малювали зло та гріх в'язні колоній, тюрем, люди з ребілітаційних центрів для наркозалежних. До проекту приєднались службовці, дружини депутатів, діти.
"Малювали свастики, якісь абстракції - те, чого людина боїться, що їй неприємно. Кожний малюнок – сам по собі унікальний твір людини, яка стає співавтором панно. Але є нюанси – ми на ключових точках ставимо в композицію традиційні писанки. Дуже математично – для того, щоб урівноважити всі ці гріхи, жахи", – говорить художниця.
Наразі майже готові чотири фрагменти – папська тіара, обличчя Бога, ангели, та рука Адама. План-максимум – скласти десять фрагментів. Уже зроблені фрагменти художниця продемонструвала в Умані, на закинутому заводі. В Одесі, де працює Оксана Мась, не знайшлось приміщення, де можна було б зібрати панно 6 на 6 метрів. Таке панно складається з 10 тисяч 800 яєць та вагою трохи більше тонни.
На весь вівтар треба 3 млн. 480 тис. яєць. У результаті вийде споруда заввишки з багатоповерхівку – 92 на 134 метри.
"Такий масштабний проект – дуже дорогий. Він коштує не менше мільйона євро. Поки я фінансую його зі своїх заощаджень. Частину грошей виділяють міжнародні фонди", - додала авторка.
Цим проектом Оксана Мась продовжує тему пасхальних яєць як українських символів. Раніше вона вже демонструвала композиції з крашанок у Софії Київський "Погляд у вічність", на якій зображено Божу Матір. У Печерський лаврі художниця викладала сферу з писанок.
Коментарі