вівторок, 21 липня 2015 07:00

"За "Пісню пісень" мені соромно"

"За "Пісню пісень" мені соромно"

Найкращим фільмом національної та міжнародної конкурсної програми Одеського кінофестивалю стала стрічка "Пісня пісень" 41-річної Єви Нейман. Режисерка народилася у Запоріжжі, 22 роки тому емігрувала до Німеччини. У фільмі йдеться про кохання двох підлітків — Шимека й Бузі. Живуть в одному дворі у єврейському містечку на початку минулого століття. Шимек їде вчитися й отримує звістку, що Бузя виходить заміж. Він повертається в рідне місто, аби знову бути разом. Стрічку зняли за мотивами однойменної книжки українського єврейського письменника Шолом-Алейхема. Фільмували в Одесі. Продюсером став гендиректор "1+1 медіа" Олександр Ткаченко.

— Кіно про євреїв — це завжди колоритно. Навіть, якщо вони будуть просто стояти і мовчати в кадрі — вже непогано, — розповідає 38-річна одеситка Олена Дзвінковська. — Шикарна атмосфера, зворушливий сюжет. Коли дивилася кіно, чула, як багато скаржилися на затягнутість фільму. Але, на мій погляд, все в тему. Якби ви опинилися на їхньому місці, можливо, взагалі ні слова не сказали б. А потім би мовчки пішли в єврейський дворик, курити і плакати. Кіно чуттєве. Можливо, народу потрібні драма і жахи. У мене вдома двоє 5-річних синів. Мені драми і так вистачає.

— Припустити, що "Пісня пісень" переможе і в національному, і міжнародному конкурсі, не міг ніхто. Для кінокритиків це стало цілковитим шоком, як і для більшості адекватних людей також, — розповідає арт-критик Юрій Володарський, 50 років. — Фільм Єви Нейман — це абсолютно безпорадне вторинне спекулятивне картонне кіно, за яке особисто мені було соромно. Його перемога на Одеському кінофестивалі цей сором тільки подвоює.

Двоє з п'ятьох членів журі були категорично проти. Серед них — Сергій Буковський, наш документаліст. А решта троє нав'язали свою волю. Що вдієш, демократія працює. Три — це більше, ніж два. Ми довго спілкувалися в кулуарах з польським режисером Даріушем Яблонські. Дуже запекло сперечалися на трьох мовах. Переконував мене, що насправді це хороше кіно. А я переконував його, що воно абсолютно несправжнє. Їм подобається його мальовничість, робота художника по костюмах і гримера. Але, коли стрічку відзначають по роботі художника і гримера, то з нею щось не так. Добре, одягли цих мальовничих типів у мальовничий одяг. Перед нами такі собі євреї початку ХХ століття. І що? А решта, де всі? Там немає драматургічного руху. А все хороше, що в ньому є, ми вже бачили, наприклад, у Кіри Муратової. Це соплі в шоколаді.

Цей фільм претендує на особливу зворушливість. Він дуже романтичний і піднесений. Але від цієї піднесеності нудить. У Йосипа Бродського було чудове слово, яким він характеризував поетів-шістдесятників — "тепложопість". Це дуже тепложопий фільм. Дивлюся його, і мені дуже легко уявити знімальний майданчик. Як там відбувається дія, як режисер розставляє персонажів. Як у кадр повинен в'їхати хлопчик на самокаті. Як безглуздо і карикатурно повинен виглядати ребе, що навчає дітей. Бачу подушку, що йому поклали на живіт. Коли видно, якими засобами досягаються цілі в кіно — це погано.

На фестивалі були більш гідні фільми. Мені шкода, що не отримала жодного призу стрічка хорватського режисера "Зеніт". Він зняв дуже актуальну для нас тему конфлікту в Балканських країнах. Прикро, що "Ангели революції" Олексія Федорченка, при всіх недоліках цього фільму, заробив тільки спеціальне згадування.

 
Зараз ви читаєте новину «"За "Пісню пісень" мені соромно"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути