— Тривають переговори з потенційним покупцем. Це українська компанія, яка хоче розвивати ці проекти. Можливо, змінять назву, треба залучати інвестиції, — каже український підприємець 34-річний Денис Олейніков. Він продає свої фірми "Простобук" і "Простопринт".
Після випуску футболок "Спасибо жителям Донбасса за ананаса" і наїздів правоохоронців Олейніков виїхав з України. Разом із родиною живе в Хорватії. Пояснює, що складно керувати бізнесом з-за кордону. Його фірми випускають футболки, картузи, сувеніри із оригінальними зображеннями.
Скільки коштують обидві фірми?
— Улітку торік можна було говорити про 2,5 мільйона доларів. Тоді бізнес через інтернет стрімко розвивався, мої фірми були провідними на пострадянському просторі. Зараз ціна впала у два-три рази. У тому числі й через політичний скандал.
Що зараз не так із бізнесом і інтернетом?
— Інтернет-бізнес досить гнучкий і мобільний, і цим створює проблему для фіскальних органів в Україні. Їхня неформальна функція — збирати корупційні податки з підприємців, щоб усі ланки "нагорі" мали за що купувати собі дорогі літаки, авто, розкішні будинки. Тому влада зараз намагається максимально вивести такий бізнес із віртуальної реальності у фізичну площину, де є всі засоби тиску на підприємців.
Можете навести приклади?
— Придивіться до законодавчих ініціатив Михайла Бродського. У Законі "Про внутрішню торгівлю" 2010-го він змусив інтернет-магазини утримувати офіси й склади. Відтак влада дізналася, за якою адресою треба йти й кого закривати, якщо не платиш неофіційні податки.
Влада запевняє, що підприємці ось-ось відчують результати реформи зі спрощення роботи бізнесу.
— В Україні відсутня модель співіснування платників податків і держави, який тут може бути діалог між ними? Я не очікую покращень. І від приходу опозиції до влади в тому числі. Усі вони виросли й побудували собі кар'єри за правилами такої самої бюрократично-корупційної системи. Міняти нічого не будуть. Можливо, коли владу візьме покоління, якому зараз 20 із гаком, будуть якісні зміни.
Коментарі
1