В Україні щороку зростає кількість людей, що купують комп"ютерні ігри. Якщо для гравців це просто забавка, то для розробників, виробників та розповсюджувачів — досить вигідний бізнес.
Світовий ринок комп"ютерних ігор оцінюють в сотні мільярдів доларів. На Заході один ліцензійний ігровий диск коштує $40–50. Популярну гру можуть продати накладом від мільйона до кількох десятків мільйонів примірників.
Не дивно, що в розробку гри там можуть легко вкласти кілька мільйонів доларів. Ця індустрія приносить великі прибутки і державній скарбниці. Комп"ютерні ігри стали вже й елементом політики. Парламенти західних країн дискутують щодо законодавчого обмеження насильства в комп"ютерних іграх або ж стимулювання виробництва ігор як такого.
Ще років 10 тому Україна своїми здобутками у світовій індустрії електронних розваг похвалитися не могла. Єдиною комерційно успішною грою від українських програмістів були "Козаки". Вона отримала нагороди у багатьох європейських країнах. Але сьогодні у нас є вже кілька успішних компаній, які виробляють комп"ютерні ігри і продають їх за кордоном.
Цими вихідними в Києві пройшла виставка вітчизняних розробників під назвою "Територія ігор". Вона засвідчила: в нашої ігрової індустрії є великі перспективи стати потужною, орієнтованою на експорт галуззю економіки.
Новопашин завоював бронзову медаль і $8000 призових
— Багато українських проектів уже на рівних змагаються із західними, — каже один з організаторів виставки й головний редактор журналу "Gameplay" Сергій Гальонкін, 28 років. — Наприклад, "В тылу врага-2" чи "Герои уничтоженных империй".
Нині в Україні діють 90 професійних студій, які готують близько 100 ігрових проектів міжнародного масштабу. Торік було продано понад 10 млн ліцензійних копій комп"ютерних іграшок. На думку генпродюсера однієї з російських компаній Сергія Клімова, до 2008 року Україна й Росія разом випускатимуть по 10–12 великих і прибуткових ігор щороку.
До слова: Росія нас у ігровій індустрії поки що випереджає. Російські компанії приваблюють іноземців. Ті або купують їх, або вкладають в них свої гроші. Наші ж поки що працюють переважно самотужки.
Бурхливий, хоча для більшості українців і непомітний, розвиток ігрової індустрії сприяє появі нового молодіжного прошарку "геймерів". Тобто людей, які більшість свого вільного часу проводять за комп"ютерними іграми. Ці переважно грають лише для свого задоволення. Однак останнім часом з"являються й такі, що грають професійно й заробляють на цьому непогані гроші. Це так звані кіберспортсмени. Вони беруть участь у різноманітних турнірах та чемпіонатах, борються за призові. Такі змагання щороку проводять в десятках країн. Вони нічим не відрізняються від класичного спорту: тут існують свої правила й професійні судді, призові місця і фонди, кубки і нагороди, свій особливий спортивний азарт.
Тисячі гравців із десятків країн щорічно збирає олімпіада під назвою "Всесвітні кібер ігри". Національні збірні міряються між собою силами у віртуальному просторі з різноманітних ігрових дисциплін: починаючи від "стрілялок" і закінчуючи стратегічними іграми, автомобільними гонками і комп"ютерним футболом. Недавно вперше за весь час проведення цих змагань до призерів чемпіонату потрапив українець Михайло Новопашин, 20 років. Він завоював бронзову медаль і $8000 призових. Переможці у різних номінаціях отримали від 20 до 25 тис. доларів.
Отже, любов до комп"ютерних ігор може стати престижною і прибутковою професією. Але треба пам"ятати, що надмірне захоплення іграми може призвести до трагічних наслідків. Так, нещодавно в Південній Кореї від серцевої недостатності помер 28-річний "геймер" — просто перед монітором, без відпочинку просидівши за іграми майже 50 годин.
Коментарі