За даними державної програми підготовки до Євро-2012, будівництво деяких об'єктів футбольного чемпіонату суттєво зросло в ціні. Так, столичний стадіон "Олімпійський" починали реконструювати з $300 млн, а тепер на нього планують витратити $575 млн. Цього тижня сума зросла ще на $48 млн. Арена у Львові подорожчала з $127,5 млн до $264,64 млн. Удвічі-втричі піднялася ціна робіт в аеропортах Харкова, Донецька і Львова.
— Віце-прем'єр із питань підготовки до Євро-2012 Борис Колесніков не надає офіційної інформації, які об'єкти у скільки обходяться, — зазначає Андрій Капустін, 54 роки, експерт із питань підготовки України до футбольного чемпіонату. — Конкретних кошторисів немає. Нещодавно німецька компанія отримала штрафні санкції за затримку комплектуючих для даху "Олімпійського". Цим уже зірвано відкриття стадіону до Дня незалежності. Але яка сума штрафу — теж не відомо. Документацію ніхто не показує. Тому не можна сказати, чим обґрунтоване таке подорожчання.
Будівництво і реконструкція аеропортів, доріг і залізниць — це розвиток державної інфраструктури. До Євро-2012 пряме відношення мають лише столичний "Олімпійський" і стадіон у Львові. Їхні кошториси мають оприлюднити, коли об'єкти почнуть експлуатувати. Тоді й буде видно, скільки вкрали.
Ми будемо мати гарні аеропорти. Щоб вони працювали на повну потужність після Євро-2012, потрібно розкручувати імідж України. У цьому сенсі Міністерство закордонних справ нічого не робить, тільки тратить гроші. Якщо внутрішній ринок авіаперевезень не буде монополізований, аеропорти працюватимуть під зав'язку. Бо людям зручніше літати, ніж їздити.
Коментарі
2