Приблизно половина випускників київських та броварських шкіл не знають, на кого їм вчитися далі. Про це свідчать результати опитування, проведеного Бюро статистичного аналізу.
Освітяни говорять про потребу запровадження в середніх школах спеціалізації. Тобто профільних класів. Бо хтось зі старшокласників відчуває схильність до гуманітарних наук і набагато слабший у точних. Інші люблять фізику, хімію, біологію, але з неохотою вчать гуманітарні науки. Витрачений на нецікаві предмети час міг би піти на розвиток справжнього таланту, кажуть учні. Це також допомогло б ще в школі зорієнтуватися у виборі майбутньої професії.
На Заході практика запровадження чіткої спеціалізації в старшокласників існує досить давно. У Польщі, Норвегії, Австралії, Швейцарії в так званих старших середніх школах сімнадцяти-вісімнадцятирічні учні отримують спеціальну середню освіту. Після цього вони можуть вступати за обраною спеціальністю до університету або ж піти працювати.
В Україні ж поки що така спеціалізація — явище досить рідкісне.
— Спеціалізація в середній школі потрібна, — впевнена директор Бюро статистичного аналізу Наталя Гасаненко, 52 роки. — Інакше людина отримує середню освіту, а потім часто знайти себе в житті не може.
Київська загальноосвітня середня школа N3 має дванадцятирічний досвід спеціалізації.
— У нас профільні 10 і 11 класи, — розповідає 50-річна директор школи Ірина Луб"янська. — Проте готувати до них починаємо вже у 8–9 класах. Так, у фізико-математичних класах поступово додаємо трохи математики та інформатики, перевищуючи загальноосвітню державну програму. Відкрили також гуманітарний та природничий класи. Пропонуємо факультативні уроки з біології, хімії.
В Україні спеціалізація — рідкість
В Україні спеціалізація є і в коледжах. По закінченні деяких із них видають навіть дипломи молодшого спеціаліста та бакалавра. Із ними можна вступати одразу на магістерську програму до університету. У будь-якому разі, навчання в коледжі дуже корисне. Якщо здобута в коледжі професія не сподобається, її можна змінити. Перекваліфікуватися після закінчення університету набагато складніше.
У Поліцейському фінансово-правовому коледжі в Броварах уже з першого місяця навчання проводять практичні заняття з юриспруденції, організовують справжні судові слухання.
— Вступивши до коледжу, вчорашній дев"ятикласник за рік проходить дворічну програму школи. Ще через два роки отримує диплом, — розповідає президент коледжу Алла Нещадим. — Тобто він професійно підготовлений. Може вже працювати, а потім на зароблені гроші вступити заочно до університету чи інституту.
У такому разі професійне зростання відбувається швидше та якісніше, каже Алла Нещадим.
— Його ровесники щойно закінчать університет, а у випускника коледжу вже буде чотирирічний досвід роботи. До того ж навчання в коледжі обійдеться значно дешевше, ніж в університеті.














Коментарі