четвер, 12 січня 2012 05:00

Пасажирів прив'язали до цін на авіаквитки

Автор: малюнок: Володимир Казаневський
 

Компанія дешевих авіаперевезень "Візз Ейр Україна" торік обслужила понад півмільйона пасажирів. Збільшити пасажиропотоки вдалося і решті авіакомпаній, які працюють на вітчизняному ринку. Але очікувати здешевлення квитків не варто, бо завершується монополізація ринку. Про це каже доцент кафедри логістики й організації перевезень Національного авіаційного університету Артур Вінюков-Прощенко, 31 рік:

— "Українська авіаційна група", яка об'єднує компанії "АероСвіт", "Донбасаеро" та "Дніпроавіа", разом із "Міжнародними авіалініями України" спільно розпланували літній розклад на 2012-й. Ринок авіаперевезень від цього фактично монополізований. А це означає, що пасажирів прив'язали до встановлених тарифів на квитки. Споживачеві доводиться платити більше ніж 3,5 тисячі гривень за квиток Київ — Дніпропетровськ чи Київ — Донецьк. Якби небо відкрили і для іноземних компаній, зросла б кількість пропозицій на ринку, ціна упала б мінімум у два рази. Грошовий потік до держбюджету від податків авіаційного транспорту зріс би на 10-15 відсотків.

Наші пасажири також залежні від парку літаків. Скажімо, середній вік бортів "Аеросвіту" важко назвати новим, ймовірність авіаційних інцидентів підвищується. А триваліша підготовка повітряного судна до польоту збільшує кількість затримок рейсів.

Україна займає 55-те місце в світі за пасажирськими перевезеннями (враховується кількість "пасажирокілометрів" на внутрішніх і зовнішніх рейсах. — "ГПУ"). Звичайно, ми біля Польщі і обігнали Чехію. Але оператори дешевих авіаперевезень на наш ринок зможуть прийти тільки тоді, коли держава виконає три речі — здешевлення пального, скасування податку на додану вартість на аеропортове обслуговування і допуск компаній до всіх аеропортів. Такі зміни зараз неможливі — чинна влада їх не підтримає.

Через монополію у нас авіапальне дорожче, ніж у Європі. Тонна гасу у франкфуртському аеропорту коштує тисячу доларів, у нас — півтори. Бо там постачальників два-три, а у нас — тільки "Укртатнафта". Відповідно ціна на квиток вища. Обслуговування суден в наших аеропортах теж дорожче. Деякі з них, наприклад, "Дніпропетровськ" і "Бельбек" у Севастополі, які контролює група "Приват", під різними приводами не пускають до себе нові компанії. Не дивно, що глава найбільшого в Європі ірландського бюджетного авіаперевізника "Ранейр" Майкл О'Лірі сказав, що Україна цікава, але поки що неприйнятна країна для бізнесу.

Зараз ви читаєте новину «Пасажирів прив'язали до цін на авіаквитки». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути