четвер, 15 березня 2012 06:45

"Потрібно купувати по сто локомотивів щороку, щоб розв'язати проблему старіння фондів"

Укрзалізниця оновлює свій рухомий склад. Зокрема, днями прибули в Україну перші два міжрегіональні електропоїзди корейського виробництва "Хюндай". До проведення фінальної частини футбольного чемпіонату Євро-2012 в Україні також з'являться два двоповерхові шестивагонні поїзди чеського виробництва "Шкода". Прийом першого поїзда відбувся на цьому тижні у Чехії. Усе це робиться для зміни формату пасажирських перевезень та запровадження прискореного руху поїздів.

— Парк рухомого складу нам залишився у спадок з Радянського Союзу і донині використовується. Для прикладу, у нас є вагони і локомотиви, що працюють понад 40 років. Саме тому ми йдемо тим шляхом, щоб купляти нові високошвидкісні поїзди, сучасні локомотиви, — пояснює генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак.

Кардинального оновлення також потребує парк локомотивів для перевезення вантажів. Якщо нічим буде перевозити вантажі — зупиниться вітчизняна економіка, адже якраз залізничним транспортом в Україні перевозять понад 80% усіх вантажів. Саме у вантажному секторі Укрзалізниця заробляє гроші, за які субсидується пасажирський сектор, утримують у належному стані інфраструктуру і щороку сплачують у держбюджет понад 10 млрд грн податків.

— Залізниця експлуатує понад 1800 електровозів, близько 900 магістральних тепловозів і майже 1600 маневрових, — розповідає про локомотивний парк перший заступник генерального директора Укрзалізниці Микола Сергієнко. — Якщо говорити про терміни експлуатації техніки, то ситуація виглядає не найкращим чином. Досі темпи старіння рухомого складу значно випереджали спроби оновити його. Наявний парк просто ремонтували і не переймалися тим, що буде в майбутньому. Зараз близько 90 відсотків локомотивів, які живляться постійним струмом, відпрацювали свій ресурс. Понад 50 років їздять коліями 510 електровозів ВЛ8. У найближчі три роки весь парк вантажних електровозів цієї серії потребуватиме списання за терміном служби, технічним станом і критерієм безпеки. Майже повністю спрацьований ресурс 129 пасажирських електровозів ЧС-2. Дві третини маневрових локомотивів серії ЧМЕ-3 подолали нормативний термін служби. Зі спеціалістами заводів-виробників, ремонтних заводів, науковцями ми розробили технічні рішення, щоби продовжити терміни експлуатації певних типів локомотивів на 10-15 років. Але всі терміни все одно закінчуються. Тому потрібно думати не про глибоку модернізацію, а про закупівлю нової техніки.

Микола Сергієнко має рацію: технічний стан рухомого складу не відповідає сучасним вимогам. Більшість тягового рухомого складу залізниць сконструйовані за технічними вимогами 1960-х. Порівняно з локомотивами нового покоління, він має низьку ефективність й економічність. Експлуатаційні витрати постійно зростають, а метал не вічний. Як не латай-перелатуй, все одно є межа, за якою не вдасться гарантувати безпеку. Тому Кабінет Міністрів розробив і затвердив Програму оновлення локомотивного парку на найближчі п'ять років.

До 2017 року Україна придбає 509 нових електровозів. Основні угоди з виробниками техніки уклали.

Грузинське підприємство "Електровозобудівник" виготовить 110 магістральних вантажних електровозів постійного струму ВЛ11М/6. Усі вони працюватимуть на Придніпровській залізниці. Перші три із запланованих на цей рік 24 локомотивів прибули в депо Мелітополя.

На Одеській та Донецькій залізницях експлуатуватимуть 300 нових локомотивів. 270 електровозів постійного струму і 30 — перемінного надійдуть із російського Новочеркаського електровозобудівного заводу.

Для Львівської залізниці куплять 50 вантажних електровозів постійного струму виробництва російського підприємства "Уральські локомотиви": 49 локомотивів серії 2ЕС10 та один — серії 2ЕС6. Шість одиниць тягової техніки прибудуть до Львова цього року. А в наступні чотири залізниця отримуватиме по 11 електровозів. Виробник дає дворічну гарантію на свої локомотиви, організує сервісне обслуговування техніки в Україні.

Перші два електровози цього виробника випробовують на Львівській залізниці. В останній день лютого їх оглянули віце-прем'єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков і генеральний директор Укрзалізниці Володимир Козак. Разом із керівництвом Львова та області Борис Колесніков проїхав в одному з електровозів від головного залізничного вокзалу до станції "Скнилів".

Уральські електровози вибрали під складний природний рельєф, який має Львівщина. Зараз, щоб перевезти залізницею вантаж масою до 4,6 тис. т зі Львова до Чопа чи у зворотному напрямку, на ділянці зі складним гірським рельєфом Лавочне — Воловець потрібні чотири електровози ВЛ11М. Три локомотиви зчіплюють у голові поїзда, четвертий підштовхує у хвості. Економним таке складне технічне завдання назвати важко. Уральські електровози проте дозволять вирішити його з удвічі меншими затратами. У них збільшена сила тяги тривалого режиму, а тому вантаж можна перевезти за схемою: електровоз 2ЕС10 у голові та електровоз 2ЕС6 у хвості на підштовхуванні. Рахуємо користь: вивільняються два локомотиви і дві локомотивні бригади, час у дорозі скорочується на 54 хв., очікувана економія від однієї поїздки становитиме близько 11 тис. грн. Підрахували, що при обслуговуванні 17 пар вантажних поїздів економія витрат буде майже 245 тис. грн на добу, а річний показник сягає 90 млн грн. При цьому маса вантажних поїздів збільшиться і поліпшиться пропускна здатність ділянок залізниць.

Щодо придбання іще близько 50 електровозів, передбачених Програмою оновлення локомотивного парку, Укрзалізниця веде переговори.

— Вирішуємо, які електровози це будуть — постійного чи змінного струму, — каже Микола Сергієнко. — Щодо двосистемників (локомотиви, які можуть курсувати електрифікованими ділянками постійного та змінного струму. — "ГПУ") домовляємося з компаніями-виробниками "Сіменс", "Шкода" і "Трансмашхолдингом", який працює разом із французьким "Альстомом". Хто запропонує найбільш вигідний варіант, а це насамперед локалізація виробництва в Україні — з тим і працюватимемо.

Реалізацію всіх угод фінансуватимуть за кредитні кошти. Передбачено для реалізації програми залучити понад 28,5 млрд грн.

— Один із російських банків виявив бажання стати нашим партнером, — каже Микола Сергієнко. — Кредитні кошти передбачається залучити на 10 років. За підрахунками, нові локомотиви окупляться за вісім-дев'ять років. Вони економніші в обслуговуванні, витрачають менше енергоресурсів під час експлуатації. Мають триваліший термін служби — до 40 років і більший міжремонтний пробіг. Але програма оновлення парку тягового рухомого складу 509 локомотивами — це тільки зачин. Кожного наступного року залізниці потрібно буде купувати не менш як сотню локомотивів, щоб розв'язати проблему старіння фондів залізниць.

Як оновлюватиметься тяговий рухомий склад Укрзалізниці

2012 рік    66 локомотивів

2013 рік    104 локомотиви

2014 рік    110 локомотивів

2015 рік    114 локомотивів

2016 рік    115 локомотивів

 

28 674 630 000

гривень витратить Україна за Програмою оновлення локомотивного парку в 2012-2016 роках.

 

Зараз ви читаєте новину «"Потрібно купувати по сто локомотивів щороку, щоб розв'язати проблему старіння фондів"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути