Сучасний американський сніданок — це пластівці з холодним молоком, пончики, солодкий йогурт, бублик із сиром та апельсиновий сік, щодо вмісту цукру в якому дедалі частіше застерігають лікарі. Тобто американський сніданок — це харчовий спам. Американці прокидаються, їдять десерт і потім годинами сидять в офісах.
Не така це й новина — що у США епідемія хвороб, спричинених поганим харчуванням. Двоє з п'яти мають зайву вагу. І от нещодавно в доповіді ООН із питань здоров'я оголосили: "Сполучені Штати експортують діабет та серцево-судинні хвороби до країн, що розвиваються, — разом зі шкідливою обробленою їжею, яка заполонила прилавки супермаркетів".
Поїдьте в будь-який віддалений куточок світу — побачите там рекламу кока-коли. І майже скрізь купите пляшку цього напою. У Південній Америці бляшанку коли можна придбати у вуличного продавця на перехресті перед світлофором — навіть не виходячи з машини. В африканських ресторанах цей напій пропонують офіціанти в уніформі фірмового червоного відтінку. Якщо на Землі й залишилися місце, де важко купити колу, — то це, напевно, Антарктика. Волонтери, які працюють у Кенії, свідчать: із появою американської допомоги африканське населення відмовляється від традиційної зернової дієти й переходить на маргарин, білий хліб та пересолоджений чай.
Щойно Мексика приєдналася 1994 року до НАФТА (Північноамериканської зони вільної торгівлі), вона почала масово закуповувати у США оброблену їжу. Через те захворювань на діабет більшає на 5-10% щороку. Раніше цієї хвороби в Мексиці не знали. А зараз я на власні очі бачила, як мексиканські матері наливають кока-колу в пляшечки і дають немовлятам замість води. Нещодавно прочитала враження французьких туристів від подорожі Болівією. Вони скаржилися, що на сніданок у готелях там пропонували переважно білий хліб і солодку випічку. Коли туристи виявляли невдоволення, менеджери готелів дивувалися. Адже вони подавали "американський сніданок", який у Болівії вважають не лише поживним, а й ознакою "найвищого класу".
У бідніших країнах оброблену й запаковану їжу називають "сучасною", яка свідчить про "заможність". Це ефективно використовують маркетологи для просування товарів великих корпорацій, особливо коли споживацька аудиторія неосвічена. Іронія в тому, що багаті американці намагаються купувати та споживати органічні й необроблені продукти. А населення бідних держав — затоварюватися низькоякісним "цивілізованим" їдлом.
Коментарі
2