Депутат-"регіонал" Євген Сігал зареєстрував законопроект, що пропонує з 2014 року запровадити 25-відсотковий податок на доходи, отримані у вигляді процентів із банківського депозиту. У відповідь на його ініціативу в соціальних мережах з'явилися заклики бойкотувати продукцію торговельної марки "Гаврилівські курчата", що належить автору законопроекту. Проти ініціативи виступив навіть Микола Азаров, який написав на своїй сторінці у "Фейсбуці": "Я к этому проекту отношусь отрицательно".
— Треба чинити опір — бойкотувати в соцмережах, цей бойкот підтримують і журналісти і економісти. Тоді автор законопроекту відступить. Тобто соцмережі впливатимуть на настрої споживачів, а ті, в свою чергу, змусять власника піти назустріч людям, — говорить менеджер з продажу 32-річний Микола Черниш.
Економісти та політики розцінюють ініціативу бойкоту менш емоційно і по-різному.
— Такі акції протидії не є українським винаходом, — вважає економіст Борис Кушнірук, 47 років. — Можливість громадськості здійснювати м'який несиловий спротив великим компаніям в інтернеті — це абсолютно нормально. До таких дій регулярно вдаються західні користувачі соціальних мереж. Часто такий вплив має вагу. Інформаційне засудження того, що "Рошен" почав використовувати російську мову на етикетках без українського перекладу, мало певний резонанс. Керівництво компанії навіть виступало з офіційними заявами.
52-річний Василь Юрчишин, директор економічних програм Центру Разумкова, говорить:
— Заклики окремих громадян бойкотувати продукцію агрохолдингу, що належить Євгену Сігалу, така ж безглузда річ, як і запропоновані законопроекти. Починає працювати негативний ефект бумеранга. Ви хочете погано, а ми вам зробимо ще гірше.
Народний депутат Микола Княжицький, 44 роки, вважає, що будь-який громадський рух в інтернеті чи в реалі — дуже ефективний. "Через Мережу, — каже він, — інформація швидко розходиться. Якщо це навіть кількасот людей підтримають. Головне, щоб це не була проплачена акція проти якихось політиків або бізнесменів".
Президент Київської бізнес-школи 42-річний Павло Шеремета каже, що громадяни мають право на всі законні форми протесту: "Якщо українці вирішили бойкотувати продукцію підприємств, які належать Євгену Сігалу, то це їх вибір. Це їх реакція на результати роботи народного обранця".
Таким чином, проведене опитування свідчить про те, що бойкоти брендів або конкретних товарів стають цілком буденним явищем для України. Зараз інформаційна війна в соціальних мережах може стати одним з найдієвіших способів "покарання" подібних ініціатив та їхніх ініціаторів. У скільки у фінансовому еквіваленті виллється для "Гаврилівських курчат" і Євгена Сігала подібна законодавча ініціатива, покаже час.














Коментарі
1