З наведеними даними соціологічного дослідження не згоден директор агенції "Мартін груп" Тарас Березовець, 30 років. Насамперед з тим, що на першому місці серед причин симпатій народу до політичних сил стоять програми, ідеї й пропозиції. А не ставлення до лідерів.
— Певна частина людей орієнтується на передвиборні гасла. Насамперед з телевізійної реклами, — каже він. — Але все одно відсоток таких високим не буде. Всі опитування та й ситуація з рейтингами партій доводить: більше половини виборців орієнтуються тільки на лідерів виборчих списків. Зазвичай це одна особа — наприклад, Юлія Тимошенко, Володимир Литвин, Олександр Мороз і Віктор Янукович. У випадку з "Нашою Україною" і Компартією люди бачать низку лідерів. Те саме стосується блоку "Пора-ПРП": там, окрім Віталія Кличка, є кілька відомих харизматичних особистостей.
Тарас Березовець припускає, що причиною таких результатів соцопитування є некоректна постановка питання.
Водночас директор фонду "Демократичні ініціативи" Ілько Кучерів, 50 років, не бачить у результатах свого дослідження нічого нелогічного.
— Партії-лідери парламентських перегонів усім добре відомі. Вони діють давно. Тому зрозуміло, куди та чи інша сила хоче вести Україну, — каже соціолог. — Отож люди хоча програми й не читають, але уявлення про них мають. Бо щоб зрозуміти пропоновані лідерами ідеї, читати партійні програми не обов"язково.
Коментарі