Хороше ставлення європейців до українців можна пояснити зворотним ефектом негативної інформаційної кампанії довкола України напередодні Євро, вважає директор Інституту світової політики Альона Гетьманчук, 34 роки.
— Виявилося, що наша країна не така погана, як її малювали. Бо є ЗМІ, а є реальний досвід — особистий чи знайомих.
У діалогах з українською владою європейські політики люблять посилатися на думку свого населення. Кажуть, що європейці втомилися від розширення ЄС і нібито не бажають запровадження безвізового режиму з Україною. Цю думку використовують як привід для того, щоб сказати нам "ні". Такі ж механізми діють і в нас. Говорять від імені народу про пріоритети зовнішньої політики чи ставлення до мовного питання.
Якщо наша держава матиме позитивний імідж в очах європейців, це вплине і на політичну прихильність їхніх лідерів. Європейська політика чутлива до громадської думки, бо вона нею формується. Це в нас політики відповідають тільки перед олігархами. Тому коли європейці голосуватимуть на референдумах про розширення Євросоюзу, їх думка буде важливою. Щоб закріпити наш позитивний образ, треба зробити і реальні кроки — створити нормальну судову систему, демонтувати тотальну корупцію. Якщо ми політично підготуємося до вступу в ЄС, і до такого членства буде готова Європа, ніякі політики не зможуть чинити опір.
Коментарі