четвер, 31 травня 2007 20:24

Чи задоволені ви якістю освіти?

Завершується навчальний рік. Хтось закінчив школу і готується до вступних іспитів у вузи, хтось — до чергової екзаменаційної сесії. А хтось лише піде до школи, і його багаж знань обмежується здобутими в дитячому садку. Чи задоволені ви якістю освіти у дошкільних закладах, школах, вузах?




Павло Мовчан, 67 років,

голова "Просвіти":

— Про яку якість освіти можна говорити, якщо її фінансування не відповідає сучасним вимогам? Комп"ютеризація шкіл, за винятком великих міст, практично відсутня. Дуже мало керівників вузів, які гроші від контрактників вкладають в освітні програми, а не грабують студентів і не віддають частину "вгору". Математичні й інші прикладні школи руйнуються на наших очах. Принципи педагогіки розхитані, учні не мають мотивації до навчання. У села випускники закладів культури й освіти не їдуть. Вони радше підуть на міські ринки, поповнюючи армію шинкарів і здирників, ніж працюватимуть за фахом.




Наталія Кваша, 47 років,

домогосподарка:

— Моя молодша донька Катруся три роки ходила в дитсадок, готувалася до школи. У нашій групі вихователі з дітьми займалися добре. Багато розповідали їм про довкілля, природу, світ. Якось веду Катю додому, а вона в плач: "Раніше краще жили, повітря не було таке брудне". Також вчать дітей набирати номери різних служб — міліції, пожежної охорони, "швидкої". Але ми з чоловіком теж займалися з донькою — навчили її читати, рахувати. Записали в Будинок дітей і юнацтва на танці та малювання. Тепер нас агітують у музичну школу. Тобто зараз у дітей багато можливостей. А якість навчання залежить від конкретного вчителя і вихователя.




Кирило Сушко, 26 років,

працівник податкової служби:

— Я закінчив юрфак торгово-економічного інституту п"ять років тому. Хоч оцінки мав гарні, але якістю освіти не зовсім задоволений. Деякі дисципліни викладалися просто формально. Уже на першій роботі після вузу — юристом у службі зайнятості — відчув брак знань, довелося доучуватися на практиці. Гадаю, нашій вищій освіті не вистачає нових підходів до вивчення предметів, іншої системи оцінювання знань, уваги до самостійної підготовки студентів. Поки що в ній переважає радянська педагогіка і методологія.




Олена Іщенко, 21 рік,

студентка-заочниця університету:

— Можливо, на стаціонарах рівень викладання вищий, але заочна освіта — це таке болото. Тут про якість навчання взагалі говорити нічого. Лекції "проганяють" — і здавай, як хочеш. Тому й розквітло хабарництво. На мою думку, заважкі програми, їх треба спростити. Деякі викладачі трактують твори літератури так само, як і тридцять років тому, коли на цьому ж філфаку вчилася моя мама. У них і досі в голові "Ленін, партія, комсомол". Потрібно більше молодих викладачів із сучасним мисленням, нові освітні технології і взагалі новий погляд на світ.




Євген Сверстюк, 78 років,

літературознавець:

— Освіта у нас дуже неоднакова. Є чудові ліцеї, а є занедбані школи. Взагалі, над удосконаленням гуманітарної освіти думають мало. Нові підручники — це перероблені радянські. Я цікавився питанням запровадження уроків християнської етики — поки що атеїстична рутина в школі існує. Наприклад у викладанні біологічних наук. Діти позбавлені тих елементарних знань, які потрібні кожній людині.

Зараз ви читаєте новину «Чи задоволені ви якістю освіти?». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути