На початку березня в Білгородській області Росії розбився літак українсько-російського виробництва Ан-148. Під час випробувального польоту вийшла з ладу трубка Піто у датчику швидкості, припускають експерти. Екіпаж саме відпрацьовував екстренне зниження, тож навантаження на фюзеляж значно перевищили норми й літак просто розірвало в повітрі.
Три деталі цієї катастрофи варті уваги. Перша: літак склали у російському Воронежі, він був цілком новий. Друга — за штурвалом сидів досвідчений льотчик-випробувач, спеціально навчений "витягувати" машини з критичних ситуацій. І третя, найголовніша: вихід із ладу датчика швидкості не може прямо призвести до аварії машини.
Анонімне джерело з "Воронезького акціонерного літакобудівного товариства" повідомило, що насправді вийшли з ладу два датчики швидкості, а на дублювальні прилади пілот не звернув уваги. Проте чому вони зіпсувалися? Це або неприпустимий брак на складальній лінії, або диверсія. Для того, щоб вивести трубку Піто з ладу, достатньо запхати всередину кульку з цупкого паперу.
Висловлювання деяких українських спеціалістів, що катастрофа Ан-148 була вигідною Росії, спричинило зливу критики з боку сусідів. Мовляв, росіянам безглуздо "валити" машину, яку вони самі виробляють і продають. Ан-148 за ефективністю і ціною переважає решту літаків свого класу — бразильські Ембраєри, канадські Бомбардири. Але є ще реактивний "Сухой Суперджет 100". Цей проект російської корпорації "Сухой" є безпосереднім конкурентом Ан-148.
Після аварії під питанням довіра покупців до "антонівського" лайнера та обсяги його виробництва. Росіяни можуть успішно закрити цю нішу "соткою Сухого". Катастрофа, випадкова чи ні, розчистила їй дорогу. Російські засоби масової інформації зараз широко рекламують перший комерційний рейс Суперджета. Він відбудеться 12 квітня, у річницю польоту Юрія Гагаріна в космос.
Коментарі