Новий український транспортний літак Ан-178 представило в Києві Державне підприємство "Антонов". 29 липня тут дістали зі стапеля — будівельної платформи — фюзеляж. Це — корпус дослідного зразка літака. Ан-178 розробили за допомогою сучасних цифрових проектувальних систем. Він буде оснащений цифровим обладнанням.
— Підприємство фінансувало розробку нового літака з власних коштів, без залучення ресурсів державного бюджету, — каже Дмитро Ківа, президент — генеральний конструктор ДП "Антонов". — При розробці використано як досвід старшого покоління "антонівців", так і знання молодих спеціалістів, які успішно засвоюють та впроваджують нові технології. Навіть державні підприємства повинні знаходити кошти для інвестицій та розвитку без залучення грошей державного бюджету і розраховувати на власні сили.
Новий український літак Ан-178 має вантажопідйомність 15–18 т. Він єдиний у своїй категорії може злітати та сідати на ґрунтові аеродроми. І єдиний здатний перевозити всі типи вантажів — у контейнерах, у тому числі й морських, і на піддонах. Тобто буде незамінний для доставки вантажів із портів у віддалені та малодоступні райони. Особливо в умовах надзвичайних ситуацій. Також Ан-178 зможе служити як військово-транспортний літак. З його допомогою можна буде здійснювати матеріально-технічне забезпечення військ, парашутне десантування вантажів чи невеликих військових підрозділів, перевозити поранених, транспортувати легку техніку, доставляти обладнання та двигуни.
— Підприємство веде переговори із західними партнерами. Це дозволить отримати європейські сертифікати і вивести новий літак на європейський та світовий ринок, — зазначає Дмитро Ківа. — Сьогодні у світі виводять з експлуатації літаки С-160, яких побудували більш як 200, та Ан-12, яких із 1959 року виготовили понад 1400. Їх зможе замінити український Ан-178. Він у своїй категорії поки що не має конкурентів. Виробництво цього літака та його вихід на світовий ринок — це нові робочі місця для української авіапромисловості, податки до бюджету та перспективи розвитку авіатранспортної галузі для країни.
Після того, як фюзеляж дістали зі стапеля, на першому дослідному екземплярі Ан-178 продовжать кінцеве збирання літака. Стикуватимуть основні агрегати планера — крила, хвостове оперення, пілони й решту, здійснюватимуть монтаж систем літака, відпрацювання обладнання. Далі готуватимуть Ан-178 до першого вильоту та проводитимуть роботи по сертифікації.
— ДП "Антонов" планує наступного року продемонструвати готовий літак на відомому авіасалоні в Лє Бурже у Франції, — каже Дмитро Ківа.
Новий український літак розпочали складати в тому ж цеху, де колись побудували відомий у світі важкий транспортний Ан-22 — "Антей".
Коментарі