Ініціатором цього був президент Віктор Ющенко. Новий предмет мав би знайомити учнів з моральними цінностями християнства, формувати уявлення про чесноти і гріхи. Але процес іде кволо.
— У школі, де вчиться моя дитина, викладати християнську етику просто нікому, — каже 35-річна Тетяна Мандрієвська. Її син — п"ятикласник столичної середньої школи N3. — Наприкінці серпня дітям сказали, що буде запроваджено такий предмет. Однак уже у вересні все затихло.
Школи, де християнську етику внесли до шкільної програми, є. Але їх лише сім відсотків від загальної кількості. І вже очевидними стали проблеми. Насамперед з викладачами.
Предмет внесено до програми в семи відсотках шкіл
Десь етику викладають або вчителі будь-чого (від історії до трудового навчання) як додаток до годинного навантаження. Але ж викладання такої світоглядотворчої дисципліни потребує високого професіоналізму та обізнаності в багатьох питаннях, які виходять за межі власне етики. Не є виходом і викладання етики священнослужителями: це привносить малобажану конфесійність.
Самим дітям християнська етика, як правило, подобається.
— Я її вивчаю вже другий рік, — каже 13-річний семикласник середньої школи N22 у Києві Андрій Рогачов. У його школі християнська етика є факультативом. — Ці уроки відрізняються від тих, де ми зазвичай засвоюємо правила й формули. Тут усе по-іншому. Читаємо Біблію, намагаємося пізнавати закладену в ній глибину мудрості. Аналізуємо життя.
Голова Синодального відділу релігійної освіти, катехізації та місіонерства Української православної церкви єпископ Полтавський і Кременчуцький Филип, 53 роки, вважає, що найбільшою перевагою нового предмету є саме формування цілісного світогляду підростаючого покоління:
Це обов"язково призведе до релігійних конфліктів
— Через церковну проповідь та вивчення Слова Божого, участь у спільній та сімейній молитві діти не лише дізнаються про Бога, а й опановують досвід особистісного богоспілкування, побожного життя. Вони виховують і преображають власне серце.
Є в етики й противники. І не лише вкорінені за 70 років комуністичної системи атеїсти.
— Запровадження цієї дисципліни обов"язково призведе до релігійних конфліктів, — вважає міжнародний аналітик центру — Експерт", 47-річна Галина Симонова. — На кшталт тих, що відбуваються нині у передмістях Парижа. Тому якщо в школах буде християнська етика, то можливість вивчати релігію своїх батьків повинні отримати мусульмани та юдеї. А то як це виглядатиме: "А тепер, дітки, в нас буде урок християнської етики. А ти, Ісламов, і ти, Алієв, можете піти погуляти. Тобі, Мойшенько, теж можна сходити до їдальні".
Коментарі