Попит на сукні в українському стилі з'явився після конкурсу "Королева краси – 2007", де учасниця виступала в національному костюмі. Відтоді кількість замовлень на етно-сукні з кожним роком стрімко зростає.
Про це в інтерв'ю Gazeta.ua розповіла столична дизайнер Оксана Полонець.
"Я пошила дві сукні вдома, можна сказати, на колінах, – розповідає вона. – Потім пішла з ними у торговий центр і запропонувала одному магазину. Вони не відразу погодилися. Знаєте, як це виглядає – прийшла якась дєвочка, принесла два платтячка. Я дала візитки, щоб власниця мені перетелефонувала. І, зрештою, вона погодилася взяти мої роботи. Сукні продалися за тиждень. Отже, це були перші клієнти. Потім я шила для цього магазину. Якщо готові сукні не підходили – замовляли особисто у мене. Таким чином, наробила клієнтську базу людей середнього рівня, які могли двічі на рік змінити гардероб".
Наскільки було важко протистояти конкуренції, адже у столиці багато схожих ательє?
Так, конкуренція була дійсно високою. Зараз, дивлячись назад, не можу збагнути, як я це зробила. Але ми відразу зайняли потрібну нішу – пошив вечірнього вбрання за індивідуальним замовленням. Наші сукні були з вишивками, але класичні – троянди, лілії, корсети в японському стилі із сакурою чи калібрі.
Тобто сукні з українськими мотивами у вас були не відразу?
Ні, український стиль у нас з'явився випадково. Якось нам запропонували пошити костюм на конкурс "Королева краси – 2007". Це був перший українізований костюм. Він вийшов дуже дорогим. Я думала, що, крім сцени, його нікуди не можна одягнути. Але коли він з'явився у пресі, до мене дзвонили багато людей, і не тільки з України. Я дуже здивувалась і зрозуміла, що є попит на такі речі. Ми почали створювати нові моделі. Ніколи не думала, що шитиму етнічні сукні. Уже після 2009 року почалась нова хвиля замовлень саме українських суконь.
За вашими спостереженнями, чи впливає політична ситуація в країні на попит українських суконь?
Ні, не думаю. Людям цікаві національні моделі, адже це завжди оригінально. Замовляють з усієї України – із заходу, сходу, навіть із Криму. Люди люблять своє.
На які урочистості, зазвичай, замовляють ваші сукні?
Купують на весілля, випускний, новорічні вечірки. Дуже багато було замовлень на корпоративи.
Хтось із зірок купував ваші сукні?
Не можу сказати, що хтось дуже відомий. Замовляють співаки, які популярні у столиці. Наприклад, гурт "Mmdance" чи заслужена артистка України Марта Шпак. Молоді співаки їздять на співочі шоу або на конкурси краси у нашому вбранні. Також замовляють на різні виставки, де представляють українські речі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українські випускниці 2013 року купують сукні у національному стилі
Яке ваше найоригінальніше замовлення?
Кожне замовлення індивідуальне, тому всі вбрання оригінальні. Було замовлення, наприклад, весільної сукні з колекції, по-моєму, Кензо. Дівчина допитувалась, чи зробимо таку, як на картинці. Я ніби і розуміла, як робити, але гарантувати не могла. У кінці-кінців, усе вийшло класно.
Яка була найдорожча сукня?
Це весільна сукня киянки за 16 тисяч гривень. Там була ручна вишивка.
Скільки у середньому шиєте суконь в українському стилі?
Протягом місяця приблизно 30 суконь. І щороку збільшується кількість замовлень. Ми навіть розширюємо свій штат, адже не встигаємо шити.
Для себе щось встигаєте пошити?
На жаль, ні. Якщо якийсь захід – покази чи виставка, то мені шиють. Сама не встигаю, бо постійно спілкуюсь із клієнтами. Довелось навіть помічницю просити відповідати на дзвінки. Але я за цим не скучаю, адже продовжую працювати творчо.
Як розпочали свій бізнес?
Почалося все банально – з мрії. Більше нічого не було. Я приїхала із Сум, працювала на декількох фірмах конструктором. А потім Бог так повів. Я зустріла свого майбутнього чоловіка, який мене підштовхнув. Він бачив, як я хочу робити своє, тому просто повірив у мене.
Ваш чоловік допомагає керувати бізнесом?
Мене він завжди підтримує. У бізнес не втручається, але на показах завжди зі мною.
Коментарі
3