У той час як деяких професійних фотографів щодня засипають десятками замовлень, іншим (особливо новачкам) складно знайти клієнтів. Перевірте, чи правильну стратегію ви вибрали, щоб просунути особистий бренд.
Привабливе портфоліо – перший крок до отримання клієнтів
Створення портфоліо – один з перших кроків до заробляння грошей в якості фотографа. Це дозволить продемонструвати роботи потенційним клієнтам, покаже ваші навички і цінність як художника. Навіть найуспішніші люди з цієї сфери регулярно оновлюють портфоліо. Почніть оформляти з урахуванням порад нижче:
1. Кількість: знімайте більше! У перший час не чекайте потоку статусних клієнтів. Робіть безкоштовні або дешеві знімки для людей, яких ви знаєте, поки у вас не буде достатньо робіт для початкового портфоліо. У міру просування ви додасте більше якісних фотографій.
2. Тема і стиль оформлення. Практика показує, що чим вужча область робіт, тим краще. Наприклад, зупиніться на зйомці їжі, тварин або дітей. Для кожної теми зберіть окреме портфоліо. Оформлення має бути впізнаване і мати своє "обличчя": об'єднайте роботи в колаж або розташуйте на дизайнерському тлі.
3. Ретельний вибір. Слідкуйте, щоб фотографії були різноманітними, щоб не повторювати себе.
4. Якість. Файли повинні мати високу роздільну здатність, добре передавати колір.
Де знайти клієнтів починаючому фотографу
Недостатньо вміти добре фотографувати. Поряд з технічними навичками, комунікативними талантами, потрібно вміти рекламувати себе. Новачкам краще шукати замовників за кількома напрямками:
1. Безкоштовна участь. Уважно стежте за місцевими подіями і зв'яжіться з їх організаторами, щоб запропонувати свої послуги. Ви опублікуєте свої фотографії на веб-сайті заходу або в соціальній мережі, а це непоганий спосіб залучити перших клієнтів.
2. Нестандартний клієнт. Фотосесія для вагітних, релігійний сайт або спортивна фотографія? Знайдіть те, що вам подобається, і запропонуйте спеціалізовані послуги в цій ніші. В обмеженій області ви знайдете постійних клієнтів, які будуть повертатися знову і знову.
3. Розміщення інформації на barb.ua. У сучасному світі фотографу можна не витрачатися на свій веб-сайт, достатньо створити сторінку на відповідному агрегаторі. Один з топові в Україні – Barb.ua. Сайт вже на перших позиціях в Google. Досить зареєструватися і наповнити власну сторінку прикладами робіт, інформацією про себе, додати контактні дані.
4. Розвивайте особистий бренд в соціальних мережах. Facebook і Instagram – інструменти, які дозволяють людям дізнатися про ваші послуги і побачити онлайн-портфоліо. Публікуйте регулярно. Це допоможе вам розкрутитися, зібрати підписників.
5. Надсилайте роботи в стокові компанії і на біржі. Ви отримаєте гроші за роботу і станете помітним. Перед тим, як зареєструватися, перевірте політику оплати і авторського права.
Популярні фотостоки і біржі фрілансу:
• Shutterstock – новачкові доведеться пройти іспит. Потрібно скан паспорта та адреса.
• Adobe Stock – зручний інтерфейс і висока оплата. Виведення грошей на PayPal.
• Dreamstime – демократичний до новачків, хороша оплата.
• Depositphotos – є процедура перевірки, лояльна модерація.
• Freelance, Kwork, FL – біржі з завданнями для фотографа.
Як обійти конкурентів
1. Акції та спеціальні пропозиції. Не демпінгуйте і не знецінюйте свою працю. Пропонуйте знижки в обмін на щось. Наприклад, півціни за рекомендацію другу, який вас найме. Або знижка на кілька зйомок протягом року.
2. Проводьте в соцмережах конкурси на безкоштовну фотосесію в обмін на розміщення вашого фото в обліковому записі. Введіть міні-фотосесії з низькою вартістю.
3. Співпрацюйте з салонами краси, весільними агентствами, освітніми установами, спортивними клубами, авторитетними блогерами, клубами. Ви цілком можете обміняти просування свого бренду на знімки для їх сайтів або рекламних матеріалів.
Отже, домогтися успіху, слідуючи приведеним порадам, цілком реально. Дійте і нічого не бійтеся – у вас вийде!
Коментарі