Найбільший український виробник легкових автомобілів ПАТ " ЗАЗ" у 2013 році очікує виробництво, за попередніми даними, 20 тис. автотранспортних засобів (в 2,1 рази менше аналогічного показника 2012 року), повідомив голова правління ПАТ "ЗАЗ " Сергій Філіппенко.
"Цей рівень виробництва досить критичний, але ті зміни, які вже відбулися (введення спецмита, утилізаційного збору) дозволяють сподіватися, що найближчим часом завод зможе наростити обсяги виробництва і з'явиться поштовх до подальшого розвитку. Зокрема, з травня ЗАЗ лідирує в продажах авто на українському ринку, і ми сподіваємося, що це вже тенденція", - сказав він.
Філіппенко, відповідаючи на питання про зниження намічених на початку року планів по випуску 30 тис. автомобілів, уточнив, що плани з випуску автомобілів для внутрішнього ринку практично будуть виконані, а скорочення викликане проблемами з експортом легкових авто, насамперед, до Росії.
"Експорт став для нас серйозною проблемою. На початку року ми розраховували, що проблеми, пов'язані з введенням утилізаційного збору в РФ і відповідних заходів України будуть врегульовані , сторони знайдуть рішення, яким чином ці норми застосовувати , і думали , що цей процес буде більш швидкоплинний " , - пояснив він. Крім того , на зниження обсягів експорту вплинули ситуація в Єгипті і Сирії , куди ЗАЗ також експортує продукцію.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Футуристичний дизайн і космічна динаміка - Топ-5 машин, які могли б борознити Галактику
Як зазначив Філіппенко , частка експорту в загальному обсязі продажів зараз становить 12-15 % (раніше ЗАЗ експортував до 40 % -50 % легкових авто) , у тому числі в Росію - близько 2-3%. "Зараз намагаємося орієнтуватися на інші ринки, зокрема , динамічно розвивається Казахстан . Незначні обсяги поставляємо в Білорусію і Узбекистан " , - зазначив він.
У той же час , характеризуючи перспективну виробничу ситуацію , в числі позитивних моментів він відзначив прийняття закону про утилізаційному зборі і постанова уряду про правила роботи автовиробників на українському ринку ( обов'язкова поступова локалізація виробництва). " Автовиробництво та автобізнес в цілому - процес інертний , і розраховувати на миттєве поліпшення неможливо. Але можу сказати , що четвертий квартал цього року і перший квартал наступного - вже зовсім інші планові цифри. Адже до того , як були прийняті заходи владою, ми йшли до того, щоб зупинити завод - немає сенсу на таких потужностях і з такими можливостями виробляти такі невеликі обсяги " , - сказав Філіппенко.
При цьому він висловив надію , що ситуація вже не зміниться до гіршого , і в 2014 році завод зможе , як мінімум , подвоїти обсяги виробництва. Філіппенко також повідомив , що у заводу є плани на виробництво і нових моделей автомобілів , проте поки говорити про це передчасно . У той же час , завод має намір збільшити кількість модифікацій існуючих моделей, зокрема , з наступного року планується випуск ЗАЗ VIDA Facelift в кузові седан і фургон VIDA , в якому застосовані власні технічні рішення, що дозволяють , у тому числі дозволяють оптимізувати ціну .
Коментарі
22