Водії втратили інтерес до оскарження штрафів за порушення правил дорожнього руху через збільшення судового збору в 7 разів.
"Тепер водії не зацікавлені в оскарженні штрафу. Якщо раніше у випадку відмови в скасуванні штрафу потрібно було заплатити судовий збір, який становив близько 75 грн., то зараз, у випадку відмови у скасуванні штрафу судовий збір уже 551,20 грн", - каже Gazeta.ua автоюрист Богдан Глядик.
За його словами, нині водії не так часто стикаються з необґрунтованими штрафами, як було під час роботи ДАІ.
"Тоді через свавілля Державтоінспекції юридичної допомоги потребувало багато водіїв", - каже юрист.
До Богдана Глядика ще не зверталися з приводу неправомірних дій поліції на дорозі.
"У поліції, як і в ДАІ є вичерпний перелік підстав для зупинки авто. Часто інспектори ДАІ зловживали своїми повноваженнями і як причину зупинки автомобіля називали проведення міфічних заходів - операція "П'яний водій", "Мак", "Зброя та вибухівка" та інші. В новому законі такої причини для зупинки автомобіля у поліцейських уже немає. Вони, як орган держави зобов'язані діяти виключно в тих межах, які для них чітко визначені законом", - додав Богдан Глядик.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Патрульних примусять розбиратися у якості доріг
Законом передбачено 9 причин, при яких поліція має право зупинити автомобіль
1) порушення водієм правил дорожнього руху;
2) якщо є очевидні ознаки, що свідчать про технічну несправність транспортного засобу;
3) якщо є інформація, що свідчить про причетність водія або пасажирів транспортного засобу до учинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення або якщо є інформація, що свідчить про те, що транспортний засіб чи вантаж можуть бути об'єктом чи знаряддям учинення ДТП, кримінального чи адміністративного правопорушення;
4) якщо транспортний засіб перебуває в розшуку;
5) якщо необхідно здійснити опитування водія чи пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого вони є або могли бути;
6) якщо необхідно залучити водія транспортного засобу до надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або поліцейським або як свідка під час оформлення протоколів про адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних пригод;
7) якщо уповноважений орган державної влади прийняв рішення про обмеження чи заборону руху;
8) якщо спосіб закріплення вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших учасників дорожнього руху;
9) порушення порядку визначення і використання на транспортному засобі спеціальних світлових або звукових сигнальних пристроїв.
Нагадаємо, депутати Веховної Ради прийняли проект закону, який усуває правові колізії, що виникли через ліквідація міліції і ДАІ. Тепер Національна поліція і її підрозділи законодавчо наділені повноваженнями у сфері нагляду за безпекою дорожнього руху, реєстрації і зберігання даних про транспорт, а також видачі водійських посвідчень.
Коментарі