Із січня Україна зменшила мито на легкові імпортні авто на 0,9%. Тепер воно становить 9,1%. Зменшення мита буде відбуватися щорічно, каже Gazeta.ua Олег Назаренко, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів.
Чим зумовлене зменшення мита на імпортовані європейські автомобілі?
- Угода про асоціацію з ЄС передбачає зменшення мита на автомобілі до 0 відсотків. Це повинно статися протягом 15 років. Україна цього року зменшила мито на 0,9відсотків . На таку цифру мито буде зменшуватися щороку. Проте, є ймовірність, що воно повернеться до 10 відсотків. Це можливо за умови, якщо імпорт перевищуватиме 45 тисяч одиниць автомобілів у рік. Наразі таких передумов немає. Крім цього, мито на групу 8708 "Автозапчастини" падає з 10 до 7,5 відсотків.
Що зараз формує ціну імпортних автомобілів?
- Раніше ціна складалася з безпосередньої вартості авто, першої реєстрації, утилізаційного збору, ПДВ, ввізного мита, акцизного збору та імпортного збору. За нашої ініціативи скасували першу реєстрацію та утилізаційний збір. З цього року й не платитимуть імпортний збір. Також автовласники сплачують до пенсійного фонду, але це не впливає на ціну автомобіля.
Зараз можливі махінації при ввезені автомобіля на митну територію України?
- Так. Це зумовлено корупційною складовою. Зараз мито сплачують залежно від вартості автомобіля, яку можна вказати недостовірно. Якщо ж впровадити сплату залежно від об'єму двигуна, такої можливості не буде. Я, як експерт автотоварознавчої експертизи, можу оцінити один і цей же автомобіль у 500 та 20 тисяч доларів. В обох випадках це буде правомірно й обґрунтовано. Оцінка має формулу з коефіцієнтами, враховується пробіг, зовнішні дефекти. Митники можуть за цими формулами знижувати вартість авто. Наприклад, в Україну ввозили автомобіль Tesla за 78 тис грн і Nissan Leaf за 8 тисяч гривень. На електромобілі повинна бути єдина ставка. Щодо авто з двигунами внутрішнього згорання, якщо зробити плату по об'єму двигуна — українці не зможуть занизити реальну ціну автомобіля.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кабмін дозволив офіційним дилерам продавати вживані авто
Як вплине введення стандарту Євро-5 на український авторинок?
- Автомобілі, викиди яких не відповідають нормам Євро-5, вже не можна ввозити. Авто з такими нормами є дорожчими і це логічно. Коли людина прийде в автосалон, не зрозуміє, чому автомобіль дорожчий на $400-500, ніж був минулого року. Пересічні автомобілісти не знають, що там інші каталізатори, лямбда-зонди та компенсатори вихлопної системи. З 2018 року в Україні діятиме норма Євро-6. Як мене, влада поспішила з введенням цієї норми, оскільки українські нафтопереробники виготовляють пальне норми Євро-3. Стандарт Євро-3 ввели у 2013 році, Євро-4 — у 2014.
Введення нинішнього стандарту можна було відтермінувати. Ніяких звинувачень від ЄС не було би, якби прийняття відбулось через рік-два.
Офіційні дилери отримали можливість продавати вживані автомобілі. Які переваги в цьому?
- Вони завжди могли продавати вживані автомобілі. Після скасування довідки-рахунку, виникла правова колізія. Вона полягала в тому, що юридичні особи не могли продавати вживані автомобілі. Зараз це виправили, але Кабмін залишив ще одну прогалину: дилери можуть продавати лише вживані авто, в разі їхньої першої реєстрації. Тож авто, які салон отримав від покупців за системою Traid-In, не можуть продавати.
Коментарі