Народні депутати Ярослав Сухий (фракція Партії регіонів) і Валерій Крайній (БЮТ-"Батьківщина") внесли до Верховної Ради законопроекти про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів (ТЗ) і внесення змін до Податкового кодексу щодо сплати екологічного збору за утилізацію ТЗ.
Відповідні законопроекти №11259 та №11260 зареєстровані в парламенті 27 вересня. Тексти законопроектів поки відсутні.
Нагадаємо, автовиробники України виступали саме за введення утилізаційного збору на транспортні засоби на законодавчому рівні, з внесенням необхідних поправок до Податкового кодексу.
На думку профільної асоціації, прийнята Кабінетом міністрів постанова про введення збору з автомобілів походженням з Россі фактично не вводить ніяких податків чи зборів, а тільки встановлює нечітку вимогу до осіб, які ввозять ТЗ (причому тільки з РФ, а не з усіх країн), забезпечити їх утилізацію після зняття з експлуатації або укласти договори з іншими особами на організацію такої утилізації.
При цьому автовиробники відзначали, що ця постанова практично не несе захисних функцій і для автопрому.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Євро зміцнився на 3 копійки, курс долара майже не змінився
З 1 вересня 2012 року в РФ набув чинності закон про утилізаційний збір на окремі види колісних транспортних засобів, відповідно до якого за кожний транспортний засіб, що ввозиться в РФ або вироблений у РФ, сплачується утилізаційний збір в цілях забезпечення екологічної безпеки. Платниками збору визнаються особи, які здійснюють ввезення автомобілів в РФ, а також особи, які виробляють автомобілі на самій території Росії.
Юристи відзначали, що введення утилізаційного збору на автомобілі є порушенням національного режиму - одного з основоположних принципів Світової організації торгівлі (СОТ).
Кабінет міністрів України 12 вересня оприлюднив постанову про введення утилізаційного збору на російські автомобілі і автобуси, граничні ставки якого практично адекватні введеним з 1 вересня в Росії.
Проти введення утилізаційного збору на ввезений автомобілі зі всіх країн виступають українські автоімпортери, прогнозуючи введення санкцій ЄС у разі введення такого збору.
Коментарі
1