В умовах кризи, цілком природно, що уряд вживає спеціальні заходи для підтримки своєї економіки.
Успіх таких заходів зовсім не гарантований, але у випадку з програмою обміну старих автомобілів на нові, він навіть перевершив всі очікування. Хоча продаж автомобілів вийшов на докризовий рівень, та ще такими темпами, що обійшли в зростанні всі інші галузі, такий вплив на ринок зовсім неоднозначний.
Причому, наслідки можуть виявитися не тільки на ринку нових автомобілів. Будуть зачеплені ринок запасних частин і ринок бувших у вжитку автомобілів.
Дійсно, цього року продаж Chevrolet бюджетних моделей, які потрапляють під програму, зросла. Постає питання, а що буде на наступний рік? А на наступний рік продажі Chevrolet можуть скоротитися, навіть якщо програми підтримки будуть продовжені.
Справа в тому, що програма спровокувала відкладений попит, серед учасників були і ті, хто збирався оновити автомобіль через два-три роки. Тому, в найближчі роки вони вже нічого купувати не будуть. У Росії зараз стало важче купити Daewoo, дешеві моделі увійшли до десятки тих, які купують найбільше. З тих же причин, за якими може впасти продаж Chevrolet, проблем купити Daewoo на наступний рік не очікується.
Цілком імовірна й реакція вторинного ринку. Автомобілі, які пішли на утилізацію, на нього не потрапили. Тому, якщо купити Daewoo буде і можна, то ціни повинні підрости.
Причому, будуть зміни ринку не тільки тих країн, які проводили підтримку автопрому. Ще більше може постраждати ринок країн, які програми не проводили, але традиційно є імпортерами підтриманих автомобілів. Там купити Daewoo буде просто неможливо, їх місце займуть машини більш високої цінової категорії, природно, за більш високими цінами.
Не залишиться байдужим і ринок автомобільних запасних частин. Цілком можна очікувати, що продаж запчастин Chevrolet впаде. Справді, ринок потенційних споживачів скоротився за рахунок утилізації.
PR
Коментарі
1