вівторок, 23 жовтня 2018 12:30

Тотальне подорожчання та скасування пільг - що чекає на покупців електромобілів

З січня наступного року електромобілі можуть подорожчати на понад 20%. Торік парламент ухвалив зміни до Податкового кодексу. За ввезення електромобіля до країни не треба платити ПДВ і €109 акцизного збору. З січня 2019-го нульові ставки зникають. Експерти прогнозують, що у парламенті пільги не продовжать.

Скільки українців пересіли на електромобілі

З початку року українці зареєстрували 4986 електромобілів. Це вдвічі більше, ніж за весь минулий рік. Загалом в Україні зареєстрували більше 8 тис. автомобілів на електричній тязі. Найбільше власників "зелених авто" у Київській області – 4647, Одеській – 2471 і 1960 - у Харківській.

Із зростанням кількості електромобілів в Україні стало більше зарядних станцій. За даними Schneider Electric, у країні більше 1,5 тис. розеток для електрокарів. Це більше, ніж у Білорусі, Молдові, Румунії та Росії разом узятих.

Цьогоріч Україна увійшла в "десятку" міжнародного рейтингу за темпами купівлі електрокарів, випередивши Францію. За минулий рік українці зареєстрували 3265 електромобілів. Тоді як у сусідній Росії - 1,1 тис.

"Перш за все, зараз українці голосують гаманцем. Із січня скасували податок на додану вартість та акциз. Авто коштують на 20 відсотків дешевше, ніж раніше. Люди за невисоку ціну мають можливість придбати хороше авто. Друга причина: власники електромобілів заощаджують на пальному. Ціни на заправках збільшуються щодня. По-третє, серед українців немало небайдужих людей. Вони думають про екологію та не хочуть все забруднити небезпечними викидами", - розповідає Gazeta.ua голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко.

Автор: fdlx.com
  Економічна вигода електромобілів
Економічна вигода електромобілів

Купівля електромобіля вигідніша, ніж бензинового авто. Повна зарядка машини коштує 25-50 грн. Її вистачить, щоб подолати близько 120 км шляху. Тоді як у середньому літр бензину А-95 коштує більше 33 грн.

Які електромобілі купують українці

Серед електромобілів найпопулярніші вживані. Вони у кілька разів дешевші. Найбільше таких авто везуть зі Сполучених Штатів Америки. Нові імпортують із країн Євросоюзу, Південної Кореї та Японії.

Найбільше українці купують японський електромобіль Nissan Leaf. У серпні зареєстрували 371 авто. Уживаний коштує $13-15,6 тис. На другому місці - німецький BMW i3 - 27 автомобілі. Коштує від $18 тис. На третьому- американська Tesla Model S. Купили 21 електромобіль. Його вартість від $40 тис.

Автор: irsgroup.com.ua
  Кількість електромобілів
Кількість електромобілів

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як не потрапити на шахраїв, купуючи електромобіль

Більшість куплених електромобілів - уживані. Їм у середньому 5 років. Завозять їх із США. Там вони у кілька разів дешевші. Нові імпортують із країн Євросоюзу.

Як подіяли пільги

Кількість електромобілів зросла завдяки "обнуленню" податків на електромобілі. 2015-го українськими дорогами їздило 341 електричних автомобілі. 2017-го зареєстрували 3,8 тис. електромобілів. А за 8 місяців цього року - майже 5 тис.

Завжди в бюджетну ніч вводять багато змін до Податкового кодексу. Я думаю, пільгу на 20% для електромобілів продовжать ще на рік. Тим паче такі поправки є

Попри те, що автомобілі на електричній тязі купують частіше, прогнозованого "буму" не відбулося.

"З початку року українці придбали майже 57 тис. нових автомобілів. Частка нових електромобілів - близько одного відсотка. Це дуже мало. По-перше, у нашій країні слабка зарядна інфраструктура По-друге, вартість електромобілів трохи вища, ніж машин зі звичайними двигунами. По-третє, не популяризують і не стимулюють використання транспорту на електричній тязі у вигляді зниження податку для користувачів, безкоштовних паркінгів або інших чинників. Є декілька пропозицій щодо стимулювання подальшого ринку електромобілів. Перша - подовжити існуючі пільги при імпорті ще на рік. Друга - зробити так звану "податкову знижку", - пояснює Gazeta.ua автомобільний експерт, керівник компанії "Автоконсалтинг" Олег Омельницький.

Якщо пільги відмінять, то ціни на електромобілі виростуть. Після повернення ПДВ за авто слід буде віддати на кілька тисяч більше.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Ніхто нічого не узаконив" - експерт про ввезення євроблях у режимі транзиту

Яку готують альтернативу нинішнім пільгам

У Верховній Раді є 4 законопроекти, альтернативні теперішнім пільгам, - 5494-1 , 7156-2, 8159, 4033а. Перші 2 подібні. У них пропонують продовження до 2021-го відміни ПДВ, не нараховувати податок на надання послуг перевезення на електромобілях, у містах-адміністративних центрах має бути обладнання зарядними станціями 10% паркомісць.

У №8159 пропонують з наступного року і до 2028-го звільнити від ПДВ ввезення до України комплектуючих і для виробництва електрокарів. Цей законопроектом називають "Законопроектом Омеляна". Відповідно до документу, хочуть скасувати акциз на імпорт кузовів для електромобілів. Від податку звільнять підприємства, які займуться виробництвом і продажем акумуляторів для електромобілів. Українцям, які придбають електромобіль або переобладнають своє авто з двигуном внутрішнього згоряння на електропривід, нададуть можливість включити ці витрати у вигляді податків (тобто сплатити податків менше на вартість покупки чи переобладнання). Покупці електромобілів не сплачуватимуться збір до Пенсійного фонду. Підприємства, які вироблятимуть літій власного видобутку, літій-іонні (літій-полімерні) акумулятори, зарядні пристрої для таких акумуляторів, транспортні засоби на електротязі, звільнять від ПДВ, при ввезенні в Україну кузовів для виробництва електромобілів акцизний податок на них нараховуватись не буде. Більшість податкових пільг, вказаних у цьому законопроекті, має діяти до кінця 2028-го (для громадян) або 2032-го (щодо підприємств).

Автор: aif.ua
 

"За законом міністра Омеляна, якщо людина сплачує податки, то матиме можливість ці податки взаємозарахувати при купівлі електромобіля. Наприклад, покупець при купівлі авто сплачує ПДВ 100 тис. грн. Потім на цю суму він може не сплачувати податки, які зобов'язаний платити. Це такий собі податковий кредит. Він вигідний для тих, хто платить податки. Хто отримує зарплату в конверті - ні", - пояснює голова Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і диллерів Олег Назаренко.

У проекті Закону про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо стимулювання ринку електромобілів в Україні та використання альтернативних джерел енергiї) 4033а пропонують менш значні зміни — передбачають пільги лише на електромобілі та лише для тих, хто платить податки й отримує офіційну заробітну плату. Розмір знижки не має перевищувати дохід покупця електромобіля за рік. Тобто якщо за електромобіль заплачено $4 тис. податків, а покупець офіційно заробив протягом року $1 тис., він отримає знижку $200. Закон вніс нардеп Олександр Опанасенко 2 роки тому.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Стало відомо, де в Україні найчастіше купують електрокари

"Механізм простий - в країну завозять машину, розмитнюють її, сплачують ПДВ. Наприкінці року власник електромобіля, який справно сплачує податки, подає декларацію. Йому повертають частину грошей. Якщо людина ухиляється від сплати податків або не сплачує їх взагалі, їй нічого не повернуть. Цей інструмент справедливий, бо у нас 8 млн осіб отримують зарплату в конверті. Але вони також користуються пільгами, які існують для всіх. Ми маємо створювати інструменти, які стимулюватимуть платити у бюджет. Я думаю, що завжди в бюджетну ніч вводять багато змін до Податкового кодексу. Вважаю, пільгу на 20 відсотків для електромобілів продовжать ще на рік. Тим паче такі поправки є", - каже депутат.

Українські чиновники почали пересаджуватись на електроавтомобілі. У квітні 2018-го у деклараціях державних службовців є 226 електрокарів. Рекордсменом за кількістю виявився депутат Берегівської міської ради Закарпатської області Віктор Саєнков, який придбав 2 електричних Toyota RAV4 EV і електромотоцикл Zero DSR.

Зараз ви читаєте новину «Тотальне подорожчання та скасування пільг - що чекає на покупців електромобілів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути