На Другому міжнародному фестивалі стилю "РетроФест" у Кам'янці-Подільському показали автомобіль ГАЗ-13 "Чайка".
"За 22 роки серійного випуску автомобілів на Горьківському заводі випустили понад 3 тисяч машин. Зараз залишилося лише 11 екземплярів. Це автомобіль представницького класу. Лімузин на 7 персон. У Союзі на них їздили секретарі обкому та деякі міністри. Це був персональний транспорт для вищої номенклатури. Він входив до "пакету привілеїв". Часто автомобіль використовували на парадах та під час зустрічей іноземних лідерів", - каже Gazeta.ua власник "Чайки" Ігор Лащенко.
Над розробкою автомобіля працював колектив автоконструкторів. Машина мала замінити застарілий ГАЗ-12 "ЗІМ". Тому прототипом для створення машини став американський Packard Caribbean Convertible 1955-го.
Багато конструкторських рішень розробники "Чайки" застосували вперше на машинах радянського автопрому.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Назад у час олімпійського ведмедика та найсмачнішого "Пломбіру" - у Кам'янці-Подільському відбувся фестиваль ретроавтомобілів
"Устаткування у машині на той час було революційним. Це - електричні склопідйомники, автоматична коробка передач, гідропідсилювач керма, вакуумний підсилювач гальм, кнопкове управління підйомом антени, протитуманні фари, шкіряний салон і затемнене скло", - розповідає автоколекціонер.
Потужність двигуна - 195 к. с. Максимальна швидкість машини досягала 160 км/год. Витрата бензину - 21 л на 100 км шляху.
На Другому міжнародному фестивалі стилю "РетроФест" показали автомобіль ЗІМ "Фаетон". Ця модель залишилася в одному екземплярі. Всього 1949 року на Горьківському автомобільному заводі випустили 2 автомобілі ЗІМ "Фаетон".
Коментарі