Запровадження Україною спецмит на автомобілі іноземного виробництва не допоможе українським виробникам відновити обсяги виробництва.
Таку думку висловив експерт Аналітичної агенції "Експертна рада" Ігор Лавриненко в ефірі Українського радіо.
"Вони (українські автовиробники) перебувають у вкрай важкому фінансовому стані. У корпорації "Богдан" обсяги виробництва цього року знизилися у три рази, на АвтоЗАЗі кілька місяців конвеєр стояв, автомобілі взагалі не вироблялися, Черкаський автозавод кілька років тому збанкрутував, Львівський автозавод нині займається фактично лише виробництвом автомобілів швидкої допомоги", - сказав Лавриненко.
З його словами, основна проблема українських автовиробників полягає не стільки у конкуренції з імпортерами, скільки у відсутності попиту.
"Доходи середнього класу різко впали - люди просто не можуть собі дозволити придбати автомобіль", - пояснив експерт.
Лавриненко додав, що більшість українських банків згорнули програми кредитування купівлі автомобілів.
"Це ще більше знизило попит на українські автомобілі, оскільки в Україні виробляються автівки бюджетного класу. Імпортні ж автомобілі, як правило, мають представницький клас. У цьому секторі криза не відчувається", - зауважив він.
Фахівець упевнений: якщо спецмита запрацюють, то це ще більш обвалить український автомобільний ринок.
"Попит ще більше знизиться. Ціни ще більше зростуть. Українським автовиробникам це якщо допоможе, то і не дуже. Вже за півроку, рік, два все рівно постане питання про скасування цього мита", - підсумував Лавриненко.
Коментарі
9