24 січня 1860 року вважають офіційним Днем народження двигуна внутрішнього згоряння.
У цей день бельгійський інженер Жан Жозеф Этьен Ленуар запатентував свою ідею - запалити повітряно-газову суміш у газовому двигуні електричною іскрою. І до кінця 1860 року побудував двигун внутрішнього згоряння потужністю 11,97 к. с.
Працював завдяки штовхаючій силі вибуху на суміші повітря, світильного газу та електричної іскри.
Цей двигун став першим, який отримав комерційне продовження і його стали випускати серійно. У більшості його використовували як човновий двигун.
Але сучасники Ленуара не вважали двигун бельгійця унікальним - нібито Ленуар просто зібрав разом усі ідеї та напрацювання, що були до цього. Зокрема, двигун Барсанті-Маттеуччі.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Назвали найпопулярніше авто C-класу
Першу версію поршневого двигуна внутрішнього згоряння розробив італійський священик, інженер і винахідник Еудженіо Барсанті разом з графом Феліче Маттеуччі у 1853 році. А 12 червня 1854 року у Лондоні вони запатентували свою модель.
Основна перевага двигуна Барсанті-Маттеуччі - на відміну від двигуна Ленуара - використання зворотної сили руху поршня внаслідок охолодження газу. Двигун Барсанті-Маттеуччі визнали більш ефективним і нагородили срібною медаллю з Ломбардського наукового інституту.
Двигун Ленуара витіснила розробка німецького конструктора Ніколауса Августа Отто. Надихнувшись роботою Ленуара, він у 1863 році створив двотактний атмосферний двигун внутрішнього згоряння. А через 13 років Отто побудував досконаліший чотиритактний газовий двигун внутрішнього згоряння.
Перший бензиновий двигун "народився" у 1880-х роках. Його розробником став російський винахідник-конструктор Огнеслав Костович.
Слідом за Костовичем німецькі інженери Готліб Даймлер і Вільгельм Майбах у 1885 році розробили легкий бензиновий карбюраторний двигун. Тоді ж його застосували на першому мотоциклі, а в 1886 році - на першому автомобілі.
Піонер автомобілебудування німецький інженер та винахідник Карл Бенц допрацював двигун Отто і 29 січня 1886 року отримав перший патент на автомобіль з газовим двигуном.
А ще один німецький інженер Рудольф Дизель став автором однойменного двигуна. У 1897 році він запропонував ідею дизельного двигуна із займанням від стиснення. Це мало підвищити ефективність двигуна внутрішнього згоряння. Разом із російським інженером Густавом Трінклером він вдосконалив модель - паливом використовували нафту. Через це бескомпресорний двигун внутрішнього згоряння високого стиснення із самозайманням став найбільш економічним стаціонарним тепловим двигуном. Він мав 20 к.с.
Коментарі