У світі на 30% знизилася вартість ключової сировини для виробництва акумуляторів для електрокарів – літію.
За 2015-2018 роки ціни на цей м'який сріблясто-білий метал зросли майже втричі. Причиною для подорожчання сировини став її дефіцит на світовому ринку і одночасно зліт інтересу до електрокарів у світі. За цей період світовий автопарк машин на електриці досяг позначки в п'ять мільйонів.
Але у 2019 році пропозиція зросла, оскільки безліч компаній відкрили заводи з видобутку літію і виробництву акумуляторів. Тільки в Австралії з'явилося шість підприємств з 2017 року.
Водночас за останній рік на головному світовому авторинку – Китаї, вперше за кілька десятиліть був зафіксований спад продажів машин. Як наслідок, автогіганти вгамували свої амбіції і стали обережніше інвестувати кошти.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Audi предаставила спрощену версію e-tron
Частка електрокарів серед загальних продажів машин у Китаї за перші шість місяців 2019 року зросла приблизно на 90%. І все ж цей показник на наполовину менший від суттєвого зростання 2017-2018 років.
Виробництво літію в Австралії, провідному світовому виробнику, ймовірно, зросте приблизно на 23% протягом наступних двох років.
Між тим, літієві бізнесмени мають проблему: світові потужності, які можуть переробляти руду в літієві матеріали, не досить розвинені. Введення в експлуатацію нових заводів сповільнюється через надто агресивні темпи виробництва і бюрократичну специфіку різних країн.
Все це загалом призвело до того, що виробники акумуляторів і добувачі літію були змушені спустити ціни на свій товар. Як наслідок головний "інгредієнт" для виробництва електрокарів впав в ціні на 30%.
Низка автовиробників готується нарощувати виробництво електромобілів. Невідомо, що буде з ціною на літій, якщо попит на нього виросте ще.
Зараз непросто й твердо спрогнозувати, чи подешевшають від цього електрокари.
Про це повідомили на tsn.ua.
На Чернігівщині винахідник власноруч зібрав електромобіль для свого сина.
Коментарі