Українці рідко користуються європротоколами, лише 12,5% ДТП офоромили за спрощеною системою, повідомляє Урядовий кур'єр.
Європротокол, або спрощена система врегулювання ДТП, в Україні діє з вересня 2011 року. Проте вона не має попиту в автомобілістів. Одна з прчини невикористання європротоколу — побоювання клієнтів, що вони не вкладуться в ліміт. Усього 10 тис ДТП врегулювали за допомогою цього. За цим документом можна отримати компенсацію легких ДТП, яких в Україні за статисткою 80%.
Водії бояться відповідальності, а в тому, що більшість водіїв остерігаються складати європротокол через побоювання, що щось зроблять не так.
"Основні труднощі, з якими стикаються водії, складаючи європротокол: П. 6. Замість прізвища страхувальника часто вказують прізвище водія; П. 8. "Чи покриває поліс шкоду технічного засобу?" Здебільшого пишуть "Так", хоч насправді не мають поліса КАСКО (а саме про його наявність ідеться)", - каже Віктор Панасюк, директор департаменту клієнтських сервісів страхової групи "ТАС".
Одна з версій невикористання європротоколу — побоювання клієнтів, що вони не вкладуться в ліміт. Тому частина експертів очікують, що якщо Нацкомфінпослуг з 1 лютого 2016 року збільшить максимальний розмір виплати за шкоду за пошкодження майна потерпілих під час оформлення європротоколу з 25 тисяч до 50. Також водії часто забувають про існування європротоколу, а страхові компанії не нагадують.
"Нещодавно виїжджав на авто із двору і зачепив сусідську машину. Повідомив про це у кол-центр страхової компанії, де був застрахований за полісом "автоцивілки". Там порадили викликати поліцію, щоб скласти протокол, і рекомендували сфотографувати місця ушкоджень на автомобілях та їхні номери. Про такий метод урегулювання, як європротокол (без виклику поліції), мені не нагадали, та і я про нього забув", — розповів киянин, відомий блогер та підприємець Олександр Бродський.
На його думку, позиція страхової компанії не клієнтоорієнтована. У водія не дізналися про наявні пошкодження авто та можливу суму збитків (ремонт тої подряпини міг обійтися у фірмових СТО у 2 тисячі гривень, а в межах чинного ліміту з відшкодування за європротоколом 25 тисяч гривень). "Мені не надали інформації про варіанти врегулювання ДТП, а як трієчника, який не в змозі безпомилково заповнити європротокол, спрямували старим обхідним шляхом", — скаржиться Олександр.
Тепер Олександр змушений іти довгим шляхом врегулювання ситуації. Поліцейські складають протокол, необхідний для відшкодування СК, вилучають водійські права й видають тимчасові. Натомість винуватець ДТП сплачує адмінштраф, і на нього чекає судова тяганина. А якби Олександр оформив європротокол, не факт, що власник постраждалої автівки отримав би відшкодування та не мав би претензій до Олександра. Страховики люблять "зачепитися" за один з неправильно заповнених пунктів документа, і — плакали ваші грошенята.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ліміт виплати по європротоколу підняли до 50 тисяч гривень
У цьому році, за даними МТСБУ, середня сума відшкодування за європротоколом становить 5,7 тисячі гривень (а це в 4,3 раза менше, ніж чинний ліміт). І під ліміт 25 тисяч гривень, за оцінками Українського товариства фінансових аналітиків, потрапляє понад 70% виплат "автоцивілки".
Ще шкодять популяризації європротоколу деякі страхові компанії, які відмовляються робити виплати, якщо один з автомобілів був на момент ДТП нерухомим (зупинка, стоянка, паркування). Вони придумали версію, що в момент припинення руху людина за кермом — уже не водій, а пасажир.
Нагадаємо, За 10 місяців українські автомобілісти сплатили за страхування 2,4 млрд гривень.
Коментарі