У природі метан утворюється, коли гниють рослини чи органічні речовини, в тому числі - людські фекалії.
Винахідники так званого "біо-метану" вирішили скористатися людськими екскрементами як джерелом енергії.
Цей винахід може стати кроком для вирішення проблеми пального для автомобілів. Перші експерименти зараз проходять у Великій Британії.
"Зелене" пальне розробила компанія Greenfuel з англійського містечка Бат. Її мета - розробити альтернативу бензину та дизельному пальному. Вона має бути не такою шкідливою для довкілля, але такою ж ефективною.
Поки що найкращою реальною альтернативою традиційним видам пального вважається так званий автомобільний газ, тобто зріджений природний газ.
Використовуючи свій досвід у цій галузі, фірма Geneco, що займається переробкою сміття, звернулася з пропозицією до компанії Greenfuel.
Метан, який виробляється в очисних спорудах фірми та використовується для виробництва електричного струму, міг би рухати автомобілі.
Процес потребує ретельного очищення метану, який утворюється в очисних спорудах.
Мета процедури - прибрати домішки вуглекислого газу. Коли цього вдалося досягти, біо-метан виявився майже таким же ефективним, як і природний газ, який використовується в автомобільних двигунах.
Демонстрація нового пального відбулася недавно на прикладі переобладнаного автомобіля "Фольскваґен-Жук" на вулицях міста Брістоля.
Увага громадськості була величезною. Щоб автомобіль міг їхати на метані, довелося зробити серйозне переобладнання. На це потрібно три-чотири дні роботи та близько 2,5 тисяч євро.
Незважаючи на переобладнання, машині все одно потрібна певна кількість дизеля чи бензину в перші кілька хвилин - поки двигун прогріється.
Потім система автоматично перемикається на біо-метан та використовує лише його.
"Якщо бути реалістом, то це добре, коли бензин використовується лише на початку автомобільної подорожі, а не весь час. Крім того, перевагою є те, що коли бак порожніє, двигун автоматично перемикається на бензин. Мати запасне пальне ніколи не завадить", - зауважив директор компанії Greenfuel Імграм Легге.
Електродвигуни у цьому плані вигідно відрізняються від тих, що використовують метан, бо їм бензин зовсім не потрібний.
У свою чергу, автомобілі на біо-метані мають перевагу перед електричними конкурентами, коли йдеться про заправку.
Якщо акумуляторні батареї треба заряджати годинами, біо-метаном бак можна наповнити так само швидко, як і звичайним бензином чи дизелем. Єдина передумова - достатньо розгалужена мережа станцій.
Крім того, на біо-метані можна проїхати значно далі, ніж на електромобілі.
Зауважимо, дещо раніше американці створили автомобіль для сліпих.
Фото: Німецька хвиля.
Коментарі
3