неділя, 06 грудня 2015 00:00

60 старовинних автобусів і машин вперше показали на базі "Київпастрансу"
52

Фото: Володимир Мукан

Сьогодні у Києві презентували понад 60 старовинних автобусів, тролейбусів і автомобілів. Відбувся день відчинених дверей у музей і реставраційну базу "Київпастрансу" на провулку Радищева. Організували захід клуб технічної класики "OldCarService" та проект "Кофейбус".

Потрапити на день відчинених дверей можна було тільки через двоповерховий автобус Neoplan. Він стояв на пропускному пункті. Відвідувачі заходили через передні двері з вулиці. В автобусі безкоштовно отримували проїздний квиток "Київпастрансу" й виходили через задні двері вже на подвір'ї реставраційної бази.

Там припарковано близько 20 автобусів, які скоро відновлять. Серед них Volvo, ЛАЗи, "Богдани", а також – мікроавтобус РАФ, збережений у первісному стані. Перед входом у великий цех стоїть відреставрований ЛАЗ проекту "Кофейбус". У ньому роблять каву.

Автор: Володимир Мукан
 

У приміщенні припарковано ще 20 автобусів і тролейбусів, 16 старовинних автомобілів, вантажівки, мототехніка та експозиція двигунів. Найстаріший серед них – 1920-х років. Також серед машин поставили аудіотехніку 1960-1980-х років – радіоли, бобінні магнітофони та приймачі. З них грає музика 1960-х років. У приміщенні – легкий запах мастила.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 5 найцікавіших автомобілів виставки Old Car Land-2015

Один із найстаріших експонатів і добре відреставрованих – автобус ЗіС-155. Модель виробляли із 1949 по 1957 рік. Такі автобуси працювали у Києві 65 років тому. Це спрощена модель ЗіС-154. Після Другої Світової війни – це був єдиний масовий автобус Радянського Союзу. За 8 років виробництва таких випустили 21 тис.

Трохи далі стоїть єдиний в Україні французький автобус Saviem S53M 1976 року випуску. Його здали на металобрухт і збиралися знищити. Машину врятував Вадим Навроцький, його власник. Він майже повністю відреставрував автобус зовні.

Автор: Володимир Мукан
  Відбувся день відчинених дверей у музей і реставраційну базу «Київпастрансу» на провулку Радищева.
Відбувся день відчинених дверей у музей і реставраційну базу «Київпастрансу» на провулку Радищева.

У приміщенні є майже всі автобуси і тролейбуси, популярні на наших дорогах у 1960-1990 роках. Серед них, радянський ЛіАЗ-677, який має відділену від пасажирів кабіну водія. Це була єдина масова модель автобуса СРСР, обладнана автоматичною коробкою передач. Пасажирам автобус запам'ятався гофрованими поручнями в салоні.

Неподалік стоїть жовтий ПАЗ-672м, який випускали із 1967 до 1989 року. Він має заокруглені гнуті шиби над бічними вікнами та гучний двигун. Салон 672-го тісний, особливо для високих людей, підвіска – жорстка. Проте, не зважаючи на це, машина практично стала символом 1970-х років у Радянському Союзі. Ці моделі мали крупні організації. Також їх використовували у райцентрах і селах. У 1990-х роках сотні таких ПАЗів у збанкрутілих заводів викупили підприємці. Через яких ці машини потім з'являлися як приватні маршрутні таксі в обласних центрах.

Поряд із ПАЗом припаркований ЛАЗ-697Р. Такий робили із 1978 по 1985 рік. Від попередньої моделі ЛАЗ-697Н він відрізнявся зміненим дизайном вказівників поворотів і наявністю лише передніх дверей.

Автор: Володимир Мукан
  французький автобус Saviem S53M 1976 року випуску. Його здали на металобрухт і збиралися знищити
французький автобус Saviem S53M 1976 року випуску. Його здали на металобрухт і збиралися знищити

Також серед автобусів вирізнялися два угорських Ikarus. Перший – традиційно червоний Ikarus -256. Цей автобус став цілою епохою 1980-х років. Для радянських пасажирів він був зразком комфорту і плавності ходу. Представлений на виставці "256-й" випущений 1989 року. Він чи не єдиний із експонатів, який зовсім не відновлювали. Як кузов, так і салон Ikarus збережений в чудовому стані.

Другий Ikarus Е94 – надзвичайно рідкісна модель. Таких – лише 5. Автобус випустили 1995 року. За своїми характеристиками і комфортом він повністю відповідав вимогам того часу.

Автор: Володимир Мукан
  ЗіС-155.Такі автобуси працювали у Києві 65 років тому
ЗіС-155.Такі автобуси працювали у Києві 65 років тому

Також у цеху представили радянські, чеські та українські тролейбуси. Найбільший інтерес відвідувачі проявили до останнього румунського тролейбусу в Україні – DAC. Його привезли тягачем КрАЗ під час виставки.

"Основною ідеєю заходу була презентація напряму нашої роботи, яка полягає у збереження вцілілої техніки. Вперше для цього виділили окрему територію. Відтепер все, що належало 3 автобусному парку, передали для реставрації та експозиційної діяльності. Ми зібрали тут техніку, яку будемо відновлювати. З легковими автомобілями до нас приєдналися наші друзі, партнери та працівники "Київпастрансу", - говорить Gazeta.ua Роман Щипков, голова Комісії ретро руху України.

За його словами, сьогоднішній захід є лише презентацією техніки, музей "Київпастрансу" відкриють пізніше.

"Сьогодні це день відчинених дверей. Це перший крок. Щоб зробити другий і відкрити музей, ще потрібно докласти немало зусиль – відреставрувати техніку, відремонтувати цю територію та багато всього іншого. Думаю, відкриємо музей не раніше середини 2016 року", - каже голова Комісії ретро руху України.

Нагадаємо, востаннє старовинні автомобілі у Києві показували в День автомобіліста на Контрактовій площі. Там зібралося півсотні ретро автомобілів.

Зараз ви читаєте новину «60 старовинних автобусів і машин вперше показали на базі "Київпастрансу"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

1

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути