На вихідних у реставраційному центрі КП "Київпастрансу" на вул. Виборзькій у Києві відбувся День відчинених дверей. Організатори Oldcarlаnd і "Київпастранс" презентували близько 100 відреставрованих автомобілів, автобусів і тролейбусів. Цього року відкрили другий виставковий залу "Чайки". У ньому розмістили легкові машини та мотоциклетну техніку.
При вході на територію реставраційного центру поставили старовинний ЛАЗ проекту "Кофейбус". Трохи далі у дворі Центру - зал із пасажирською технікою і вантажівками. У ньому - понад двадцять машин. Серед них - єдиний відновлений в Україні ЗіС-155. Такий автобус випускали у 1949-1957 роках. Після Другої Світової війни – це був єдиний масовий автобус Радянського Союзу. Їх випустили 21 тис. Поряд - ЛАЗ-697М "Турист" 1973 року випуску. Власник заводу ЛАЗ Ігор Чуркін знайшов автобус у Харкові. Планував розмістити його у музеї при підприємстві. Тому на ЛАЗі "Туриста" й відновили з точністю до оригіналу. Біля львівського автобуса - тролейбус МТБ 1949 року. Це єдина модель електротранспорту, який використовували у Києві у 1950-х роках. Тролейбус випускали в Москві до 1958 року. Також у залі є рідкісні в Україні автобуси французький Saviem S53M 1976 року випуску і чеський Karosa sl11 1978 року випуску.
Вперше в реставраційному центрі КП "Київпастрансу" презентували радянську вантажівку ЗІЛ-164 1963 року випуску. Вона повністю в оригінальному стані.
"Ця машина вже була близька до того, щоб її здали на металобрухт. Машину знайшли у Ржищеві із неробочим двигуном. Ми викупили цю вантажівку і зробили повний капремонт двигуна. Це цінний екземпляр тим, що тут і проводка, і дрібні деталі оригінальні. Машина повністю на ходу", - говорить Павло Лозовенко, один із організаторів найбільшого фестивалю старовинної техніки Oldcarlаnd.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На фестиваль Old car lend привезли перші машини
У дворі реставраційного центру також стоять десятки автобусів. Жовтий міський Ikarus 280 "гармошка" возить по території всіх охочих. Цим експонатом корекція Центру поповнилася напередодні Дня відчинених дверей.
У новому залі "Чайки" зібрані легковики. Серед них багато добре відреставрованих ГАЗів. Є "Побєди", "Волги", "Чайки". Також є "Москвичі". Окрім добре відреставрованого 400-го, виставлені ралійні 412-ті.
Одна із найстаріших машин - Willys MB - американський армійський всюдихід. Він зроблений 1941 року. Найпотужніший автомобіль заходу - червоний Chevrolet Impala 1973 року. Кабріолет оснащений 7,4-літровим двигуном на 390 кінських сил. Цікавим експонатом була одна із двох випущених у 1990-х роках "Таврій" із відкидним верхом.
"Ми вирішили провести цей захід в честь двох подій - відкриття цього виставкового залу та 103-ї річниці від початку автобусного руху в Києві. Саме 1913 року в нашому рідному місті почав ходити перший автобус", - каже Роман Щипков, заступник директора АП№8 "Київпастрансу".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У параді ретро техніки взяло участь понад 70 машин
Зал "Чайки" оформлений у вінтажному стилі. По периметру залу виставлені речі 1950-1960 років. Є радіоли, бобінні магнітофони, вуличні автомати води тощо. Під стелею підвішені старі велосипеди.
"На базі цього реставраційного центру невдовзі відкриють музей транспорту. Тут будуть і виставкові зали, і місце для реставрації техніки. Буде повністю налагоджена вся інфраструктура. До майбутнього музею заведуть лінію трамваю й пустять тролейбус сюди. Аналогів такому немає в Україні. Оскільки ЛАЗ - це найкрупніший український автобусний завод, який має велику історію, то ми зробимо у першому залі цілу експозицію продукції ЛАЗу. Вже зараз ми тут розмістили як старовинні львівські автобуси, так і останню модель заводу - метановий ЛАЗ", - каже Вадим Навроцький, один із організаторів найбільшого фестивалю старовинної техніки Oldcarlаnd.
Відвідати реставраційний центр можна у п'ятницю і суботу із 10 до 17години.
Востаннє старовинну техніку в Києві показували у жовтні на Контрактовій площі. Туди з'їхалося більше 30 ретро автомобілів.
Коментарі