Ексклюзиви
пʼятниця, 08 липня 2011 10:34
Анатолій Соболевський
Анатолій Соболевський
Старший юрист Всеукраїнської громадської організації "Захисту прав споживачів фінансових послуг"

Скасування техогляду збільшить прибутки ДАІ у кілька разів

У вівторок цього тижня депутати Верховної Ради України ухвалили закон, що передбачає відміну обов'язкового державного техогляду для легкових автомобілів, які не використовуються у комерційних цілях. Закон передає право проводити техогляд приватним станціям технічного огляду. Також скасовано вимогу щодо обов'язкової наявності у водія дорожнього листа і доручення на керування транспортним засобом.

Відміна техогляду давно була потрібна українським автомобілістам, оскільки техогляд жодним чином не впливав на справність автопарку в Україні. Його проходило за всіма правилами лише 10% водіїв в Україні. Решта просто купували талони за $100. Ця процедура була абсолютно зайвою, вона існувала виключно для збагачення чиновників. Бо навіть, коли автомобіль потрапляв у ДТП через несправний технічний стан, відповідав за це господар, а не ДАІ, яке нібито перевіряло технічний стан машини.

Хоча закон прийнято 4 липня, чинності він набере через 30 днів, тому водіям, які мають пройти техогляд у липні, раджу поставити автомобілі на паркінг і користуватися громадським транспортом до 3 серпня. Дешевше буде. І сьогодні, і завтра працівники ДАІ масово зупинятимуть всіх тих, хто не має у нижньому правому кутку лобового скла талона про проходження техогляду. Водій автомобіля без цього талона протягом наступних 30 днів вважатиметься порушником, з якого стягується штраф у розмірі 400 гривень.

Є ймовірність того, що даішники частіше зупинятимуть автомобілі й перевірятимуть технічний стан. Однак, згідно із законом, вони мають право зупиняти авто для вказування видимих недоліків на автомобілі. Саме видимих! Наприклад, машина димить, чи в неї великий гальмівний шлях або, наприклад, не світить одна фара. До речі, освітлення співробітники ДАІ мають право перевіряти лише у темну пору доби.

Це все стосується техогляду. Мабуть, всі розуміють, що будь-який закон в Україні пишеться під чиїсь інтереси. Але він має такий вигляд, нібито написаний у інтересах українців. Так само із законом про техогляд.

На перший погляд, добре, що його відмінили. Але не треба забувати, що разом із цим скасували доручення. Просто у ДАІ підрахували, що техогляд не дає таких прибутків, як хотілося б. А в Україні більша частина потриманих автомобілів. І останніх 2-3 роки пожвавився ринок саме потриманих машин. Люди під час продажу просто виписували генеральне доручення на того, хто купив машину. А зараз доручення немає, вже кілька років діє обов'язкове цивільне страхування транспортних засобів. Тобто такими умовами продавців вживаних авто примусять знімати машини із обліку, а покупець буде ставити. Щоб оформити доручення потрібно було витратити 300 гривень, а зараз щоб поставити машину на облік доведеться викласти щонайменше 2000 гривень. Тобто прибутки у ДАІ виростуть у кілька разів.

Власникам комерційного транспорту доведеться, як і раніше, раз на 2 роки проходити техогляд. Вірніше, купувати його. Техогляд планують віддати приватним СТО, які під страхом того, що в них держава забере ліцензію, якісно проводитимуть технічний огляд. Але насправді ніхто нікого боятися не буде. "Власниками" цих станцій будуть сьогоднішні даішники й все робитиметься, як раніше.

Зараз ви читаєте новину «Скасування техогляду збільшить прибутки ДАІ у кілька разів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

7

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути