вівторок, 01 листопада 2016 05:55

"Вимагали написати заяву про відмову від гарантії на пилосос"

— Пішов у великий магазин техніки, а там обслуговування гірше, ніж на блошиному ринку. 40 хвилин продавали пилососа. Продавці поводилися, як шахраї, — розповідає черкащанин 28-річний Олександр Карпенко. Минулої п'ятниці придбав пилосос "Самсунг" за 2,5 тис. грн у черкаському "Фокстроті" на вул. 30-річчя Перемоги.

— Коли сказав продавцеві запакувати, запитала, яка гарантія треба — на рік чи на три. На рік коштує 300 гривень, а на три — 500. Я відмовився, бо від виробника на пилосос іде гарантія три роки. Є наліпка про це на корпусі.

Продавець порадилася з адміністратором магазину — і відмовила в продажі. Забрала цінник. Сказала, без оплати гарантії у "Фокстроті" техніку не продають.

Після розмови з адміністрацією мені все ж таки погодилися продати пилосос. Але вимагали написати заяву про відмову від гарантії. Я не написав. Працівники й далі затягували оформлення покупки, примушували підписатися в гарантійному листі. Відмовився.

У згаданому "Фокстроті" не захотіли коментувати свою поведінку. Порадили звернутися до їхнього юриста.

Завод-виробник зазвичай дає гарантію на виріб від півроку до трьох. Якщо протягом цього періоду техніка перестане працювати, її безкоштовно відремонтують або замінять на нову. Відмовлять, якщо в сервісному центрі помітять, що після купівлі прилад розбирали, кидали з висоти чи приєднували пристрої, які не йшли в комплекті. За таких умов ремонт — платний.

У магазині не мають права продавати техніку без гарантії на неї, стверджують у Асоціації торговельних мереж. У ціну кожного товару включена вартість гарантійного обслуговування.

— Якщо продадуть без гарантії — порушать закон про захист прав споживачів. Зараз багато мереж із продажу техніки пропонують свою. Покупець не зобов'язаний її оформлювати, — говорить 41-річний Олексій Дорошенко, директор Асоціації торговельних мереж.

— Магазини пропонують гарантію у двох випадках — або їхня техніка ввезена нелегально, або ж намагаються заробити на додаткових послугах. Побутові прилади зазвичай служать довго. Люди їх рідко оновлюють. До того ж за останні два роки через підвищення курсу долара техніка подорожчала мало не вдвічі. Прибутки впали, тому торговці хочуть надолужити втрати продажем різних послуг — подовженою гарантією, страховками та платним обслуговуванням техніки. Особливо часто впарюють її при купівлі мобільних телефонів.

Більшість мереж не продають техніку в кредит, якщо покупець не придбає гарантію і страховку від магазину. Також нерідко зобов'язують купувати гарантію при продажі акційних товарів. Пишуть про такі умови на ціннику.

— Гарантія магазину починає діяти, коли минає гарантійний термін від виробника. Скажімо, фірмова гарантія — три роки, торгової мережі — стільки ж. Це означає, що магазин ремонтуватиме пристрій лише через три роки. У мережах обіцяють, що їхня допомога поширюється на спірні випадки: згоряння в разі перепаду струму чи інші поломки не з вини власника. Насправді це — міф, — каже юрист 33-річний Владислав Боровик. — Гарантією від виробників більшість покупців не користується. У середньому техніка служить понад сім років. Якщо й ламається, то в перший рік користування.

Зараз ви читаєте новину «"Вимагали написати заяву про відмову від гарантії на пилосос"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути