вівторок, 22 вересня 2015 14:32

У Раді займуться тими, хто грабував Україну - Чорновол

У Раді займуться тими, хто грабував Україну - Чорновол
facebook.com

До Верховної Ради подали законопроект про особливий режим спеціальної конфіскації майна. Він стосуватиметься підсанкційних осіб і керівників режиму Януковича.

15 вересня його відкликали, доповнили і знову подали на розгляд парламенту. Наступного тижня депутати можуть його розглянути.

Про деталі закону розказала його автор, депутат від "Народного фронту" Тетяна Чорновол.

Чому ви спочатку внесли законопроект про особливий режим спеціальної конфіскації майна, а потім відкликали його?

Закон у нас на допрацюванні, бо писався на коліні. У середу буде круглий стіл. Ми зустрінемось, щоб обговорити різні нюанси. Хочу з`ясувати у критиків, що не влаштовує. Навіть зараз отримати конкретної відповіді просто неможливо. Погоджуюся з тим, що прізвищ у законопроекті бути не повинно. Окрім Януковича. Попри масштабну критику відбувається його конструктивний розгляд. Десь кому треба поставити, десь крапку.

Про кого насамперед йдеться? Як відбирали прізвища тих, хто підпадає під конфіскацію майна?

Цей законопроект акцентуватиме увагу на списку осіб, які під міжнародними санкціями. Але без прізвищ. Бо після його реєстрації ми зрозуміли, що багатьох осіб не згадали і не вписали. Також стосуватиметься тих чиновників і посад, які прописані в законі про люстрацію. Насправді, у нашому законопроекті йдеться не про осіб, а про законність походження майна. Він повинен стосуватися всіх українців. Але, так як у нас надзвичайно корумпована держава, ми не можемо надавати цей законопроект Генпрокуратурі. Може виникнути політичний тиск, рейдерство бізнесу. Тому обмежуємось підсанкційними особами. Плюс тими, хто займав посади за часів Януковича. В основному вони і грабували країну.

Які механізми прописані для того, щоб повернути це майно?

В кримінально-процесуальному кодексі передбачена конфіскація. Обов`язковою її умовою є вирок суду. Також прописана спецконфіскація, яка має на увазі вилучення майна при завершеному розслідуванні. Справу треба передати в суд. Але в Україні висить величезна кількість справ, які неможливо закінчити. Знищуються докази, з офшорів не надається інформація про власників рахунків і тому подібне. Але активи вже заарештовані. Тому вводимо особливий режим, який дає можливість конфісковувати заарештоване майно до передачі справи в суд і до оголошення вироку.

Наскільки вплинула на вашу ініціативу критика депутата Європарламенту Пятраса Ауштрявичюса і представників США?

Ніякої критики немає. Вона відсутня. Є маніпуляція інформацією у двох випадках. По-перше, коли аналіз начебто посилався не на наш законопроект, а на інший. По-друге, представники західних країн просили надати їм більше інформації, а потім подавали негативний висновок. У багатьох країнах, в Америці зокрема, взагалі інша практика. Закон про особливий режим конфіскації майна- це не велосипед, придуманий в Україні. Він списувався з латвійського. Є фактично повним аналогом італійського закону 1980-х років, який прийняли для повернення державі активів мафії. Ми завжди звертаємо увагу на західну практику.

Про які суми йдеться? Скільки держава може отримати?

У нас є зараз заарештовані облігації на півтора мільярда доларів, які йдуть по справі Арбузова-Януковича. На ці облігації ще нараховується купонний дохід. Сума одних цих процентів перевищує двісті мільйонів доларів. Державний борг України повинен забезпечуватись грошовою масою. А ці облігації, якщо їх застосувати у державний бюджет, будуть реальним доходом у майже два мільярди доларів. Постало питання: як ці кошти спрямувати у бюджет? Закінчити розслідування по цій справі за наявного обсягу інформації неможливо. Гроші зафіксовані на офшорах. Звідти отримати відповідь про бенефіціара (одержувач визначених вигод, що виникають у результаті реалізації проекту-ред.) не можна. Наша Генпрокуратура вже пропонує закрити справу без повернення активів. Для нашої країни зам`яти справу Арбузова-Януковича означатиме капітальний громадський протест. Надасть цим особам право зняти з себе санкції за кордоном. Так сталося з портновим.(Андрій Портнов- колишній радник Віктора Януковича- ред.). Він повідомив у міжнародному суді, що в Україні проти нього закрили справу. І позбавив себе від санкцій. Крім облігацій зареєстровано сто мільйонів доларів по справах Януковича, певні об`єкти нерухомості, вертоліт Пшонки, автопарк, п`ятдесят кілограмів золота.

Скільки є прихильників такої законодавчої ініціативи? 226 голосів знайдуться?

Це буде надзвичайно показове голосування. Вкаже, наскільки колишні керівники контролюють ситуацію в Україні. А вони, на жаль, дуже серйозно це роблять. Шалена критика нашого законопроекту проявляє суцільні інтереси колишніх. Вони вже намагалися пролобіювати певних людей для того, щоб порядок зняття арешту здійснювався у цивільних судах. Якби це вдалося, то вони могли б привласнити спокійно свої активи.

Хто найбільше противиться прийняттю?

Ті підсанкційні особи, чиї кошти конфіскують. Також громадські організації, активісти, яким вигідний занепад України. Вони на цьому заробляють грантові гроші. Зараз я вивчаю конкретно. Але задіяні шалені кошти, велика кількість цивільних організацій, щоб критикувати наш законопроект. Також підкуплені багато ЗМІ. Зараз процесом керують маніпулятори, впливові у дуже широких колах Льовочкін (народний депутат від "Опозиційного блоку", екс-голова Адміністрації президента Януковича) і Портнов. Вони мають реальний вплив не лише на політичне середовище в Україні, а і на інформаційне поле і громадські організації.

Чому досі подібний закон не прийняли? Вже пройшло більше 1,5 роки як змінилася влада.

Тому що Майдан не переміг. Колишні мають шалено великий вплив в Україні. На жаль, вони формують громадську думку.

Зараз ви читаєте новину «У Раді займуться тими, хто грабував Україну - Чорновол». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

9

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 8759
Голосування "Розумна мілітаризація" від Міноборони
  • Держслужбовців потрібно брати на роботу лише після військової підготовки
  • Це має бути однією з вимог і для балотування в органи місцевого самоврядування, парламент та суди
  • Для держслужбовців військова підготовка не повинна бути обов'язковою
  • Мені байдуже
Переглянути