четвер, 09 серпня 2012 15:22

У Краснодарському краї археологи знайшли найдавніший зубний протез
5

На одній зі стародавніх кісток студентка Катерина Кожина виявила сліди протеза
Фото: Фото: 66.ru
Місце розкопок

На Кубані виявили щелепу, на якій стояв перший в світі зубний протез. Археологи знайшли останки людини, якій ремонтували зуби ще в 3 тисячолітті до нашої ери. Доcі вважалося, що робити протези людство навчилося вже в роки нашої ери.

На одній із стародавніх кісток студентка МДУ Катерина виявила сліди протеза. Цим останкам майже п'ять тисяч років. Вони з епохи бронзового століття. До сих пір вчені були впевнені: нічого подібного на таких стародавніх кістках бути не могло.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Єгипті виявили похоронний човен віком 5 тисяч років

"Тут є така ось поверхня, яку ми не можемо ніяк пояснити, окрім як постановкою протеза. Бачимо, що тут вплив на поверхню відбувався протягом кількох років. Тобто це - не просто монетка, яка полежала там перед похованням", - зазначає студентка біологічного факультету МГУ Катерина Кожина.

Ці унікальні частини черепа вчені фонду "Археологія" знайшли ще в минулому сезоні неподалік від Анапи. Особливого значення цим останкам археологи тоді не надали.

"Ми багато працюємо, і не відразу доходить до відповідного фахівця. Не виключено, що коли з цими кістками працюватимуть хіміки, щось цікаве виявлять. Або коли ми склеїмо якісь речі, буде щось цікаве", - пояснює начальник Східно-Боспорської археологічної експедиції Микола Сударєв.