13 квітня 1928 року німецький пілот Герман Кель, ірландський пілот Джеймс Фіцморіс і барон Еренфрід Ґюнтер Фрайгер фон Гюнефельд, який фінансував експедицію, здійснили перший трансатлантичний переліт з Європи до Північної Америки, вилетівши з Ірландії та вдало приземлившись на невеликому канадському острові.
Вітри, в Північній Атлантиці дмуть із Північної Америки до Європи, прискорюючи польоти літаків на схід. Але водночас вони створюють зустрічний вітер і серйозну проблему для тих, хто летить на захід.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Помер авіаконструктор, що збудував найбільший в світі вантажний літак
Кель, який літав у німецькій армії під час І світової війни, і фон Гюнефельд, якому відмовили в повітряній службі через стан здоров'я, спробували перелетіти Атлантику 1927 року, але повернули назад через погану погоду. З долученням Фітцморіса, який служив у британських Королівських ВПС, вони зробили другу спробу у квітні 1928-го, використовуючи один з двох літаків Junkers W33 фон Гюнефельда - літак "Бремен".
Тріо зібралося в Дубліні наприкінці березня, але негода затримала зліт на 17 днів. Зрештою, 12 квітня вони вилетіли з аеродрому біля Дубліна, маючи намір летіти в Нью-Йорк. Спочатку політ тривав нормально, але через грозові хмари та несправний компас вони відхилилися приблизно на 40° від курсу, коли наближалися до Канади. Їхні проблеми на цьому не закінчилися. Незабаром авіатори зрозуміли, що стався витік нафти. Вони відмовилися від плану сісти в Нью-Йорку й почали шукати найближче місце для посадки. Ним виявився острів Грінлі.
Кель і Фіцморіс посадили літак на замерзлий ставок. Літак пошкодили, але пілоти травмувань не зазнали. Отже, вперше в історії люди перелетіли Атлантику зі сходу на захід.
Коли вони пізніше прибули в Нью-Йорк, залишивши літак на ремонт, то їх вітали парадом і урочистостями, гідними героїв. У наступні кілька місяців авіатори подорожували США та Європою, зустрічалися з високими особами. Льотчики мали такий самий статус знаменитостей, як і Чарльз Ліндберг, який зробив перший самостійний трансатлантичний переліт із Північної Америки до Європи 1927 року.
Коментарі