Вища рада оборони Лівану вважає, що вибух у порту Бейрута стався через необережне поводження з 2750 тоннами нітрату амонію (аміачної селітри). Речовину конфіскували 2014 року з судна російського бізнесмена та зберігали на складі.
Про це повідомляє ліванське видання LBCI.
На вечірній сесії Вищої ради оборони оголосили, що амоній, який вибухнув у порту Бейрута, було конфісковано 2014 року з судна під назвою Rhosus, що прямувало до Африки і мало несправності. Судно Rhosus, яке працювало під молдавським прапором, належить уродженцю Хабаровська Ігорю Гречушкіну, який живе на Кіпрі.
Вантаж виявили на борту та транспортували на зберігання у відповідному місці. Згодом до прийняття рішення про подальшу долю або утилізацію вилученого товару селітру перемістили на склад причалу №12 для тимчасового зберігання.
В оприлюдненому звіті йдеться, що "деякий час по тому під час огляду складу з'ясувалося, що він потребує обслуговування та заміни замка для дверей, а також ліквідації тріщини в південній стіні, через яку можна було легко входити та виходити". Тож на адміністрацію порту Бейрута поклали обов'язки забезпечити охорону для складу, оглянути всі його двері та ліквідувати тріщину у стіні.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Перекинуті машини, стерті в порох будинки - фоторепортаж Reuters з епіцентру вибуху в Бейруті
Згідно з інформацією, в обліковому записі безпеки йдеться, що вибух стався в процесі зварювання дверей, іскра призвела до займання вибухових речовин, розташованих у самому ангара. Це своєю чергою призвело до вибуху амонію в кількості 2750 т, що еквівалентно 1800 т тротилу.
Своєю чергою керівник порту заявив, що амоній помістили на склад пірсу №12 на підставі рішення суду, що приміщення ізольоване і вхід до нього обмежений. Керівник Держбезпеки склав звіт про цю справу 20 липня, коли конфісковані предмети було обстежено.
Судно Rhosus перевозило 2750 т селітри з грузинського Батумі в Мозамбік і у вересні 2013 року зробило незаплановану зупинку в Бейруті через несправності на борту. На той час у команді перебували 8 українців.
Інспекція, провівши обстеження судна, заборонила екіпажу виводити його з порту. Частину екіпажу ліванська влада відпустила, але залишили чотирьох моряків, яким заборонили сходити на землю до появи змінного екіпажу. Серед них були троє українців і один росіянин - їх відпустили лише за рік.
Коментарі
2