Ексклюзиви
неділя, 02 вересня 2018 12:52

Вчені назвали найстаріші галактики Всесвіту

Вчені розповіли про найперші галактики Всесвіту. Фото: V-kosmose

Вчені припускають, що галактики Segue-1, Bootes I, Tucana II і Ursa Major I сформувалися найпершими, їх вік перевищує 13 мільярдів років.

У свою чергу перші атоми з'явилися, коли Всесвіту було всього 380 тисяч років. Це були атоми водню - найпростішого елемента періодичної таблиці. Вони збиралися в хмари і поступово охолоджувалися, перетворюючись в маленькі пучки - або "гало" - темної матерії, автотовари з Великого вибуху, передає Naked-science.

Дана фаза під назвою "космічні темні століття" тривала близько 100 мільйонів років. В результаті газ, остиглий всередині гало, став нестабільний і почав формувати зірки: ці об'єкти - найперші галактики. Після їх формування Всесвіт наповнився світлом, поклав край "темним століттям".

Вчені визначили дві популяції галактик - супутників Чумацького Шляху. Перша - дуже тьмяна популяція галактик, які сформувалися в "темні століття". Друга - більш яскрава популяція, що складається з галактик, що з'явилися на сотні мільйонів років пізніше, коли водень, іонізований інтенсивним ультрафіолетовим випромінюванням, випущених першими зірками, зміг охолонути до більш масивних гало темної матерії.

Також з'ясувалося, що модель формування галактик, яке раніше розробили вчені, ідеально відповідає отриманим даним. Це дозволило їм розрахувати періоди формування галактик-супутників.

"Виявити одні з найперших галактик, які сформувалися в нашому Всесвіті і що обертаються навколо Чумацького Шляху, - для астрономії еквівалентно виявленню останків перших людей, що населяли Землю. Це неймовірно хвилююче. Наше відкриття підтримує нинішню модель еволюції Всесвіту - ΛCDM ( "Лямбда-СіДіЕм"), - в якій елементарні частинки, що становлять темну матерію, рухають космічною еволюцією", - розповів професор Карлос Френк.

Решту атомів водню знищило інтенсивне ультрафіолетове випромінювання, випущене першими галактиками. В результаті гало темної матерії стали настільки масивними, що навіть іонізований газ зміг охолонути. Галактичне формування відновилося, кульмініровав освітою неймовірно яскравих галактик на зразок Чумацького Шляху.